تعویض فیلتر تصفیه آب romax یکی از مهمترین مسائل درباره دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس است. کسانی که اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب می‌کنند باید درباره روش و نحوه کارکرد دستگاه خود اطلاع داشته باشند. آبینه امروز قصد داریم فیلترهای موجود در این دستگاه را به شما معرفی کنیم.

تعویض فیلتر تصفیه آب Romax

تعداد فیلترهای اکثر دستگاه‌های تصفیه آب، بیشتر ۳ و ۶ مرحله‌ای می‌باشد. اگرچه فیلتر هفتم و هشتمی هم نیز وجود دارد. اما شما می‌توانید به سلیقه و نیاز خود از دستگاه، فیلترها را کم و زیاد کنید. اما از نظر ما برای دستگاه‌های تصفیه آب بهترین حالت ۶ فیلتر است.

فیلتر یک

فیلتر پلی پروپیلن: جهت حذف کلیه رسوبات، شن و ماسه، گل ولای است. این فیلتر از الیاف صد در صد گیاهی درست شده است. این فیلتر دارای ۲ نوع ۵ میکرون و ۱ میکرون است. از وظایف اصلی این فیلتر محافظت از فیلتر شماره ۴ یا همان ممبران است. زمان تعوض این فیلتر هر ۶ ماه یک بار است.

فیلتر دو

این فیلتر باعث شفافیت آب می‌شود. این فیلتر از پوسته سفید با جنس پوسته نارگیل است که دارای کربن فعال است.  این فیلتر می‌تواند ذراتی مانند مواد شوینده اسیدهای چرب، آفت کش‌ها و کلر که یک ماده بسیار خطرناک است را از بین ببرد. این فیلتر نیز همانند فیلتر شماره ۱ باید هر ۶ ماه تعویض می‌گردد.

فیلتر سه

این فیلتر دارای  عملکردی شبیه به فیلتر کربن پودری است. این فیلتر جهت تکمیل فرایند فیلتر دو می‌باشد. این کار به خاطر این است که به فیلتر ممبران که فیلتر اصلی و مهم این سیستم است آسیبی نرسد. این فیلتر نیز همانند فیلتر شماره ۱ و ۲ باید هر ۶ ماه ۱ بار تعویض گردد.

فیلتر چهار

فیلتر ممبران اصلی ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس است. فیلتر ممبران دارای منافذی به ابعاد ۰٫۰۰۰۱ میکرون است. فیلتر ممبران به طور کلی بین ۱ تا ۲ سال کار می‌کند؛ اما برای تعویض همه چی به آب منطقه‌ای که زندیگی می‌کنید دارد. اگر آب منطقه شما از سختی زیادی برخوردار باشد مسلماً این فیلتر زود تر تعویض می‌شود.

فیلتر پنج

فیلتر پست کربن، فیلتر شماره پنج این دستگاه است.  آب خروجی که از فیلتر ممبران تولید می‌شود بسیار کم است. این آب برای این که در مخزن بو نگیرد؛ سر راه فیلتر مببران قرار داده می‌شود تا بو و مزه برآمده از ماندن در محفظه را از بین ببرد. پست کربن به دلیل این که آب سالم وارد آن می‌شود نیازی به تعویض ۶ ماه ندارد.

فیلتر شش

در تمامی مراحل تصفیه آب اسمز معکوس، وظیفه فیلترها پاکسازی آب است. اما این فیلتر به آب خالص املاح مورد نیا بدن را اضافه می‌کند؛ زیرا که ممبران تمامی املاح و ذرات آب را می گیردد. در فیلتر ۶ مواد اصلی از جمله کلسیم و منیزیوم را به آب شرب می‌افزاید.

فیلتر هفت

در مناطقی که آب مصرفی اسیدی باشد استفاده از فیلتر قلیایی پیشنهاد می‌شود. این فیلتر برای کسانی که مشکل اسیدی شدن معده دارند، بسیار مفید است و حتی شما را از شر داروهایی گوارشی راحت می‌کند.

فیلتر هشت

این فیلتر، یک لامپ با اشعه فرابنفش است که باعث کشتن میکروب‌های موجود در آب می‌شود. البته باید بگویم که این فیلتر برای اطمینان بیشتر جهت حفظ سلامتی است، و نبود ان مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.

فروشگاه

شرکت آبینه از معتبرترین شرکت‌های تولید دستگاه‌های تصفیه آب است. محصولات ما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد. جهت هر گونه سوال درباره‌ی محصولات ما با تیم تخصصی آبینه در تماس باشید.