تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب soft water و قطعات آن یک عمل عادی در تمامی دستگاه‌های تصفیه آب خانگی است.
شرکت آبینه دارای خدمات پس فروش انواع فیلترهای تصفیه آب می‌باشد.

فیلتر

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی دارای تعدادی فیلتر است. این فیلترها برحسب نوع دستگاه قابلیت کم و زیاد شدن دارد.
دستگاه‌های تصفیه آب از ۳ تا ۸ فیلتر هستند. فیلترهایی که در دستگاه تصفیه آب خانگی وجود دارند عبارتند از:

فیلتر ۱ پلی‌پروپیلن

 فیلتر پلی پروپیلن دارای منافذی به قطر یک تا پنج میکرون است. پلی پروپیلن توانایی حذف شن و ماسه، گل و لای و ذرات درشت را دارد. فیلترهای پلی پروپیلن ذرات معلق آب را جذب نموده و از ورود آنها به مراحل بعدی جلو گیر‌ی می‌کند. زمان تعویض پلی پروپیلن ۶ ماهه می‌باشد. البته ممکن است میزان آلودگی آب منطقه شما زیاد باشد و زمان تعویض زودتر باشد.

فیلتر ۲ کربن فعال

کربن فعال برای از بین بردن بو و طعم مزه کاربرد بسیار زیادی دارد. درون این فیلترها دانه‌های کربن وجود است. این دانه‌ها، آلودگی‌ها و عناصر مضر در آب نظیر کلر و شوینده‌ها را حذف می‌کند. بعد از تعویض کربن فعال ذرات ریز کربن در آب خروجی دستگاه دیده می‌شوند و رنگ آب را تیره می‌کند. در این مرحله لازم است عملیات شستشو یا به اصطلاح کربن گیر‌ی انجام شود. علت شست و شوی، برای این است که به فیلترهای بعدی تصفیه آسیبی نرسد.

فیلتر ۳  کربن بلاک

فیلتر کربن بلاک یکی از فیلترهای پیش تصفیه می‌باشد. فیلتر کربن بلاک، ذرات فیزیکی رد شده از مراحل قبل را که ممکن است به خوبی حذف نشده باشند را به طور کامل حذف می‌کند. زمان تعویض این فیلتر به طور معمول ۶ ماه است. تعویض به موقع این فیلتر جهت جلوگیری از آسیب رساندن به مرحله بعد یعنی فیلتر ممبران مهم است.

فیلتر ۴ ممبران

فیلتر ممبران یکی از مهمترین فیلترهای موجود در تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس است. فیلتر ممبران برای حذف کلیه املاح، سموم، مواد شیمیایی، عناصر خطرناک و سرطان‌زا محلول در آب کاربرد دارد. این فیلتر ذرات بزرگ‌تر از ۰,۰۰۰۱ میکرون را تصفیه و سختی آب را کاهش می‌دهد. فیلتر ممبران توانایی تصفیه آب تا روزی ۶۰ گالن را دارد.
زمان تعویض دقیق فیلتر ممبران برای آب هر منطقه فرق می‌کند. در آب‌هایی که مقدار ppm آن کمتر از ۵۰۰ باشد، ۲ سال و بالاتر از ۵۰۰ ppm، کمتر از ۱ سال عمر می‌کند.

فیلتر ۵ پست کربن

فیلتر پست کربن همانند فیلتر پیش تصفیه یک تا سه برای از بین بردن بو و طعم و مزه ناشی از آب و ماندن آب در مخزن ذخیره می‌باشد. عمر مفید فیلتر پست کربن اغلب ۱ سال است. اگر این فیلتر را به موقع تعویض نکنید  دچار فساد داخلی می‌شود و خودش منشأ انتشار آلودگی می‌شود .

فیلتر ۶ مینرال

روش اسمز معکوس تنها با ۵ مرحله فیلتراسیون می‌تواند، آب را به صورت کامل تصفیه کند. فیلتر مینرال جهت افزودن املاح معدنی به آب به کار می‌رود. فیلتر ممبران همه‌ی ذرات مفید و مضر در آب را پاکسازی می‌کند. به همین علت است که فیلتر مینرال را به تصفیه آب خانگی اضافه می‌کنند.

نمایندگی 

فروشگاه آبینه مرکز تخصصی فروش انواع دستگاه‌های تصفیه آب و تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب soft water است. محصولات ارائه شده توسط این کمپانی شامل گارانتی و خدمات پس از فروش است. برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره محصولات شرکت آبیه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.