فیلتر یکی از اجزای مهم دستگاه تصفیه آب است که باید به کیفیت و عملکرد آن توجه زیادی شود؛ چرا که اگر شما بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی را هم داشته باشید، زمانی که فیلتر آن را به موقع عوض نکنید آب آشامیدنی به درستی تصفیه نخواهد شد. دستگاه های تصفیه آب با توجه به مراحل تصفیه دارای انواع فیلتر مختلفی هستند که هرکدام عملکرد مختلفی دارند. همچنین زمان تعویض هر فیلتر متفاوت است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.
زمانی که موعد تعویض فیلتر شما فرا میرسد حتما با شماره های درج شده در سایت آبینه تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به درخواست شما رسیدگی نمایند.

زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب جنرال

همانطور که گفته شده تمامی دستگاه های تصفیه آب، تعداد مراحل تصفیه متفاوتی دارند. تعویض به موقع این فیلترها از اهمیت بالایی برخوردارند. جرا که عدم تعویض به موقع ممکن است سلامت آب را به خطر بیندازد. از همین رو با اطلاعات کامل از زمان تعویض، حتما نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. نکته دیگر که از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده از یک متخصص برای انجام این کار می باشد. چرا که عدم آشنایی با این کار می تواند موجب صدمه دیدن و خراب شدن دستگاه شما شود. در این بین انواع دستگاه تصفیه آب جنرال دارای مراحل تصفیه 5 الی 7 مرحله ای است که زمان تعویض هر فیلتر آن با توجه به نوع فیلتر به شرح زیر است:

فیلتر الیافی

فیلتر مرحله اول

فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب، فیلتر الیافی و یا پلی پروپلین می باشد که زمان تعویض آن بین 1 الی 2 ماه است. زمانی که موعد تعویض فیلتر آن میرسد رنگ فیلتر به قهوه ای تغییر پیدا می کند. که با این شیوه می توان تشخیص داد که زمان تعویض فرا رسیده است.

فیلتر کربن

فیلتر مرحله دوم

فیلتر مرحله دوم کربن پودری نام دارد که باعث جذب کلر و مواد آلاینده در آب می شود. لازم به ذکر است که با توجه به وجود کلر اضافی در آب اهمیت این فیلتر دوچندان می شود. چرا که کلر اضافی در آب می تواند بسیار  برای سلامت خطرناک باشد. زمان تعویض این فیلتر بین 3 الی 4 ماه است.

فیلتر کربن جامد

فیلتر مرحله سوم

فیلتر کربن جامد در مرحله سوم دستگاه تصفیه آب خانگی تعبیه شده است و تکمیل کننده فیلتر مرحله دوم است. عمر مفید این فیلتر 5 الی 6 ماه است که پس از آن عملکرد درستی ندارد.

فیلتر ممبران

فیلتر مرحله چهارم

فیلتر اصلی دستگاه تصفیه آب فیلتر ممبران است که در مرحله چهارم تعبیه شده است. زمان تعویض فیلتر اصلی هر دو سال یکبار می باشد.

فیلتر کربن خطی

فیلتر مرحله پنجم

فیلتر مرحله پنجم کربن خطی نام دارد که عملکردی مشابه فیلتر کربن جامد دارد. این فیلتر هر یکسال یکبار نیاز به تعویض دارد.

انواع فیلتر | فیلتر مواد معدنی

فیلتر مرحله ششم

فیلتر مرحله ششم دستگاه تصفیه آب، فیلتر مواد معدنی و یا مینرال است که زمان تعویض معمولا هر 6 ماه یکبار است.

مرحله هفتم

در این مرحله فیلتر قلیایی جهت تنظیم pH آب به کار برده شده است و پس از مصرف 6000 لیتر آب، باید تعویض ‌گردد.

خدمات تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب جنرال

فروشگاه آبینه به عنوان فروشنده انواع دستگاه تصفیه آب جنرال، پس از نصب دستگاه زمان تعویض هریک از فیلتر را به شما اعلام کرده و تمامی خدمات تعویض فیلتر را به شما مشتریان گرامی ارائه می دهد. جهت دریافت خدمات حتما با شماره های درج شده تماس بگیرید و درصورت تماس افراد ناشناس، هرگز به آن ها اعتماد نکنید.

  02144704559

  02144741638