مقالات

معرفی انواع دستگاه تصفیه آب تایوانی

دستگاه تصفیه آب تایوانی یکی از بهترین دستگاه های تصفیه آب است که درصد زیادی از بازار های جهانی را به خود اختصاص داده است. این دستگاه تحت لیسانس آمریکا تولید شده و دارای استاندارد های جهانی است. دستگاه های تایوانی دارای مزایای بسیاری است و در آن از فیلتر های مختلفی استفاده شده است. علاوه بر ظاهر زیبا این دستگاه دارای کیفیت بالایی نیز می باشد. که می تواند به خوبی آب را تصفیه و تمامی مواد مضر را حذف نماید. وجود فیلترهای مختلف و کارآمد در آن سبب این اتفاق می شود. در این مقاله قصد داریم در مورد این دستگاه بیشتر توضیح دهیم. تا شما را در خرید انواع دستگاه ها راهنمایی کنیم. پس با ما همراه باشید.

عملکرد دستگاه تصفیه تایوانی

دستگاه تصفیه آب تایوانی از جدیدترین روش ها برای تصفیه آب استفاده می کند.این دستگاه دارای سیستم پیشرفته اسمز معکوس می باشد و با استفاده از فیلتر های موجود در دستگاه می تواند به حذف املاح درشت بزرگتر از 5 میکرون از آب آشامیدنی بپردازد. این دستگاه تصفیه آب به حذف کلر اضافی در آب می پردازد که برای پوست بسیار مضر است و مانع از ایجاد سنگ کلیه می شود. دستگاه های تولیدی کشور تایوان که با بهترین متریال در ایران مونتاژ می شوند، از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. و امروزه بیشتر سهم بازار را دستگاه های با کیفیت اینچنینی تشکیل می دهد.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه تصفیه تایوانی

انواع-دستگاه-تصفیه-آب-تایوانی

این دستگاه از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. هر یک از این قسمت ها دارای ویژگی هایی هستند که در فرآیند تصفیه تاثیرگذار هستند. حتما باید نسبت به قسمت های مختلف آن اشراف داشته باشید تا در هنگام خرید خیالی راحت داشته باشید. کیفیت و کارایی این قطعات باعث می شود تا کیفیت آب خروجی از دستگاه زلال و غنی باشد. در صورت استفاده از قطعات تقلبی و یا بی کیفیت آب خروجی خوبی نصیبمان نمی شود. از همین رو سعی کنید تا با شناخت کافی نسبت به تهیه آن ها اقدام نموده و نسبت به تعویض به موقع آن ها عمل نمایید. این قطعات مهم دستگاه ها شامل موارد ذیل می باشد.

شیر ورودی و سه راه استیل

شیر ورودی و سراه استیل یک جز از قطعات تشکیل دهنده این دستگاه می باشد. اگر شیر ورودی کیفیت لازم را نداشته باشد دستگاه شما دچار نشتی خواهد شد. و در نتیجه در ادامه برایتان مشکل ساز می شود. که می تواند علاوه بر ایجاد نقصان در دستگاه به کابینت و سایر قسمت ها نیز آسیب وارد نماید. از همین رو این قطعه باید علاوه بر کیفیت بالا از استحکام خوبی نیز برخوردار باشد.

هوزینگ های محفظه نگهداری فیلترهای پایین

تاثیر هوزینگ بر کیفیت دستگاه تصفیه آب اورجینالهوزینگ های دستگاه خوب و استاندارد باید واشر داشته باشد تا به درستی آب بندی شود. برای اطمینان بیشتر در زمان خرید دستگاه تصفیه آب تایوانی می توانید هوزینگ ها را باز کنید تا از کیفیت آنها اطمینان حاصل فرمایید. همچنین نوع هوزینگ ها را دیده و از نحوه عملکرد آن ها اطمینان حتاصل کنید. این قطعات بیشتر از طرف فروشندگان دارای ضمانت و خدمات پس از فروش هستند. که حتما قبل از خرید باید از خدمات و گارانتی محصولات اطمینان حاصل کنید.

شاسی قرار گیری قطعات دستگاه

شاسی دستگاه تصفیه آب که تمام قطعات روی آن قرار می گیرند جز بسیار مهمی از دستگاه است.  شاسی می تواند فایبرگلاس یا فلزی با رنگ کوره ای باشد تا دچار زنگ زدگی نشود. شاسی های با کیفیت دارای ویژگی های متعددی هستند که در نحوه عملکرد دستگاه تاثیر بسزایی دارند. همچنین این قسمت در نصب دستگاه نیز اثر گذار هستند تا دستگاه به خوبی در جای خود قرار بگیرد.

پمپ ایجاد فشار برای ممبران

پمپ فشار آب را قبل از فیلتر اصلی افزایش می دهد و آب را با فشار زیاد به ممبران وارد می کند تا املاح مضر و ریز آن حذف شوند. چون ممبران یک فیلتر ریز بافت است باید قبل از آن آب با فشار پمپ از ممبران عبور کند در غیر این صورت املاح مضر حذف نخواهند شد. پمپ های فشار را می توان از مهم ترین قسمت های دستگاه نامید. این پمپ که مکمل روش اسمز معکوس هستند میزان فشار آّ را تنظیم می کنند. تا آب با فشار مناسب و کیفیت بالا از شیر خروجی خارج شود.

مخزن ذخیره تحت فشار 16 و 12 لیتری

مخزن تصفیه آب دارای دو مدل استیل و فایبر گلاس است و عملکرد آن به این صورت است که آب آشامیدنی را داخل یک تیوب پلاستیکی در مخزن ذخیره می کند و دور این تیوب تحت فشار هوا است. این مخزن آبب مورد نیاز در طول شبانه روز را تامین می کند. متناسب با نیاز افراد و مقدار مصرف از مخزن های مختلف با حجم های متنوع استفاده می شود.

شیر برقی

هر سیستمی که دارای پمپ باشد سه عدد شیر برقی دارد. شیر برقی وظیفه هدایت و تصفیه کردن را بر عهده دارد تا هنگامی که مخزن خالی می شود پمپ شروع به کار می کند و آب تصفیه شده داخل مخزن می رود. شیرهای برقی به خوبی می توانند این کار را انجام دهند. در صورت هرگونه اختلال در آن و یا فشار کم آب در دستگاه تصفیه آب تایوانی حتما نسبت به تعویض یا تعمیر آن قدام نمایید.

شیر بهداشتی روی سینک

شیر خروجی بر روی دستگاه تصفیه آب اورجینالشیر بهداشتی روی سینک دارای مدل های مختلفی است که شامل شیر ستاره ای، شیر نیمه اهرمی، شیر اهرمی بلند، شیر طلایی تصفیه آب، شیر نقره ای، شیر کروم مات است. این شیرها هر کدام دارای ویژگی های متنوعی هستند. اکثرا آن ها متناسب با سلیقه افراد و نیاز انتخاب می شوند. این شیرها در طراحی داخلی آشپزخانه ها اثرگذار هتسند. این شیرها باید به خوبی آب تصفیه شده دستگاه را برای مصرف آماده کنند. حتما پس از نصب دستگاه با کمک شیر برداشت میزان کیفیت و فشار آب را بررسی کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل نسبت به رفع ایراد اقدام کنید.

گیج فشار روغنی

بر روی دستگاه های تصفیه آب یک گیج فشار رو غنی قرار دارد که وظیفه تنظیم فشار باد مخزن را بر عهده دارند. این گیج با تنظیم فشار میزان آب و فشار آن را کنترل می کند.

مراحل تصفیه آب در انواع دستگاه تایوانی

انواع-دستگاه-تصفیه-آب-تایوانی

1.فیلتر پلی پروپیلن

این فیلتر از پنبه فشرده شده تولید می شود و توانایی حذف املاح درشت موجود در آب مانند رسوبات، شن و ماسه، گل و لای، زنگ لوله و هر ماده محلولی که بزرگتر از 5 میکرون باشد را داراست. ورود این املاح مضر باعث سنگ کلیه و بروز بیماری می شود. این فیلتر تمامی این مواد را حذف و مرحله اول فیلترینگ را انجام می دهد.

2.فیلتر کربن اکتیو

فیلتر کربن اکتیو از پوسته نارگیل تشکیل شده است و کاملا گیاهی است. کار این فیلتر جذب مواد آلی موجود در آب توسط کربن های فعال است و بو و طعم بد آب را از بین می برد. به دلیل طبیعی بودن این فیلتر از ترکیب هرگونه مواد شیمیایی با آّ جلوگیری می شود. و شما کی توانید از طبیعی و سالم بودن آب خیالتان راحت باشد.

3.فیلتر کربن بلاک

اهمیت فیلتر کربن در دستگاه تصفیه آب تایوانیاین فیلتر از جنس کربن بلاک است که مانند کربن اکتیو از زغال پوسته نارگیل تشکیل شده است. این فیلتر توانایی حذف کربن آلی، ترکیبات آلی محلول، طعم، بو و مزه نامطبوع باقی‌مانده در آب را دارد. به دلیل این که این فیلتر گیاهی است و به طور طبیعی ساخته شده برای سلامت مشکلی ایجاد نمی کند. چرا که در صورت استفاده از مواد شیمیایی در ساخت آن می تواند با آب واکنس نشان دهد. که این امر می تواند سلامت افراد را تهدید کند.

4.فیلتر ممبران

این فیلتر توانایی حذف املاح مضر مانند نیترات، نیتریت، آلومینیوم و هر گونه مواد مضری که با چشم دیده نمی شود و در ابعاد کوچکتر از 0,0001 میکرون هستند را دارد تا سختی آب آشامیدنی کاملا کاهش پیدا کند. این فیلتر یکی از مهم ترین بخش ها و فیلترها در دستگاه های تصفیه است. حتما دقت کنید هنگام نصبو یا تعویض آن نباید با پوست بدن (دست) در ارتباط باشد و باید کاملا بهداشتی نصب و یا تعویض گردد. همچنین از اصل بودن این فیلتر نیز اطمینان حاصل نمایید.

5.فیلتر  پست کربن

این فیلتر از کربن گیاهی پوسته نارگیل تشکیل شده است و برای بهبود طعم، بو، رنگ آب آشامیدنی تعبیه شده است. این فیلتر به شکل کپسول است و عمر آن تا یک سال است. نقش این فیلتر نیز در دستگاه تصفیه آب تایوانی و کیفیت نهایی آن بسیار مهم و تاثیرگذار است.

6.فیلتر مینرال

تاثیر فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب اورجینالفیلترهای مینرال ، وظیفه اضافه کردن مواد معدنی به آب را دارند . درون این فیلترها، سنگ های معدنی وجود دارد که آب با عبور از کنار آنها ، املاح مفید را دریافت میکند. وجود یک فیلتر مینرال در دستگاه تصفیه آب بسیار مفید است و سبب غنی شدن آب و تعادل شیمیایی میشود. این فیلتر یکی از مهم ترین فیلترها است، که سلامت افراد را تامین می کند.

ویژگی های دستگاه تایوانی

  1. بهره گیری از سیستم اسمز معکوس جدیدترین روش تصفیه ی آب آشامیدنی
  2. دارا بودن پمپ و مخزن ذخیره 12 و 16 لیتری تحت فشار جهت برداشت آب تصفیه شده در زمان قطع برق و آب
  3. دارا بودن فیلتر مینرال معدنی ساز جهت حفظ املاح معدنی مفید پس از تصفیه آب شهری
  4. دارا بودن فیلتر یونیزه قلیایی کننده آب آشامیدنی که خواص مثبت آنتی اکسیدانی یا ضد سرطانی قوی دارد
  5. دارا بودن فیلتر آنتی باکتریال اکسیژن ساز جهت هیدراته نگه داشتن بدن و تصفیه باکتری های مضر آب
  6. قابلیت نصب به یخچال ساید بای ساید
  7. گارانتی طلایی بدون قید و شرط قطعات

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب تایوانی

همانطور که می دانید 80 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است استفاده از آب تصفیه شده باعث سلامتی بدن، شفاف شدن پوست، بهبود گوارش، کاهش سردرد و کاهش ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و الزایمر می شود. از این رو پزشکان توصیه می کنند در روز 8 لیوان آب تصفیه شده مصرف کنید و یا به ازای هر 10 کیلو گرم باید یک لیوان آب بنوشیم.

دستگاه های تایوانی به دلیل کیفیت مطلوبی که دارند به خوبی آب را تصفیه و سرشار از مواد معدنی مفید می کنند. از جمله عوامل مهم در این امر وجود فیلترهای پرقدرت و با کیفیت در این دستگاه ها است. همچنین برای حفظ کیفیت و راندمان این دستگاه ها باید به موقع نسبت به تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خود نیز اقدام نمایید.

خرید انواع دستگاه تصفیه آب تایوانی

مجموعه آبینه ارائه دهنده انواع دستگاه های تصفیه آب می باشد. این مجموعه همواره در تلاش برای ارائه دستگاه های با کیفیت و برند روز دنیا می باشد. از همین رو تمامی محصولات این مجموعه از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. همچنین در این مجموعه در کنار انواع دستگاه های تصفیه خانگی، قطعات جانبی، دستگاه تصفیه هوا ، دستگاه ای تصفیه صنعتی و نیمه سنعتی و… نیز موجود می باشند. شما می توانید برای تهیه انواع دستگاه ها با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید. تا علاوه بر پاسخگویی به پرسش هایتان، جهت خرید آن نیز مشاوره دریافت نمایید.

  021-44741638

  021-44704559

  0912-7122764

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *