مقالات

۱۰ دلیل استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

10 دلیل استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

آب ماده ی نجات هر خانه است. فراتر از نوشیدن، از آن برای استحمام، پخت و پز و شستشو استفاده می کنیم. داشتن آب تمیز و با کیفیت از اهمیت بیشتری برخوردار است. بسته به منبع آب، می تواند شامل درجات مختلفی از آلاینده های مضر مانند مواد شیمیایی، رسوبات و مواد آلی باشد. حتی منابع آب تصفیه شده از شهرها نیز نمی توانند در بهترین شرایط سلامت باشند. این جایی است که وجود یک سیستم برای تصفیه آب می تواند مفید باشد. این دستگاه با داشتن فیلترهای تصفیه، موجب حذف مواد مضر می شوند. البته به دلیل اهمیت آب در زندگی ما، سلامت آن اهمیت بالایی پیدا می کند. به همین خاطر ما قصد داریم در این مقاله به ۱۰ دلیل استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد خرید

دستگاه تصفیه آب جنرال اکونومی

9,150,000 تومان8,650,000 تومانخرید کنید

اهمیت دستگاه های تصفیه آب خانگی

تصفیه آب از گذشته تا به امروز به روش های مختلفی انجام می گرفت. یکی از متداول ترین روش ها جوشاندن آب بود. این روش حتی امروزه نیز استفاده می شود. اما نکته مهم این است که جوشاندن نیز باعث از بین رفتن تمام مضرات آب نمی شود. چرا که مقداری از مضرات به صورت جامد در آب وجود دارند.
دیگر نکته مهم بحث سختی آب است. که این سختی نیز با روش های مرسوم از بین نمی رود. اما دستگاه های تصفیه آب با حذف مواد مضر اضافی، و حفظ مواد مورد نیاز بدن بسیار کارآمد است. این دستگاه ها با عمل TDS یعنی کاهش مواد جامد در آن موجب تبدیل آب سخت به نرم می شوند. همچنین مضر ترین ماده ی موجود در آب یعنی نیترات را نیز حذف می کند.

۱۰ دلیل استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

دلایل استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

1- حس طعم واقعی آب

وجود مواد مختلف همانند کلر در آب موجب تغییر مزه ی آب می شود. همان طور که می دانید در روش تصفیه آب شهری به دلیل این که آب مصرفی صرفا جهت نوشیدن مورد استفاده قرار نمی گیرد، مقداری مواد مختلف در آن وجود دارد. البته این حساسیت کم نسبت به تصفیه کامل آب به معنی کم کاری و یا چیز دیگری نیست. بلکه یک روش مرسوم در تمام دنیا است. که هزینه های بسیاری را در بر دارد. ضمن این که تمام آب شهری صرف نوشیدن نمی شود، بلکه در سرویس های بهداشتی، شستشو، آبیاری گیاهان و درختان و… نیز استفاده می شود. اما با استفاده از یک دستگاه تصفیه آب، با حذف مواد اضافی شما می توانید طعم واقعی آب را بچشید.

2- کاهش خطر ابتلا به بیماری

نفوذ نیترات به آب های زیرزمینی یکی از مهم ترین خطرات ابتلا به انواع سرطان است. همچنین در صورت نفوذ انواع میکروب ها بر اثر شکستگی لوله ها می تواند برای ما مشکل ساز باشد. در همین مورد می تواند باعث انواع بیماری های کلیوی و مخصوصا گوارشی شود. با توجه به مصرف روزانه آب این بیماری ها به راحتی قابل تشدید هستند. در همین مورد بیماری یبوست یکی از شایع ترین بیماری ها است. که تمام این مشکلات به وسیله فیلترهای موجود در دستگاه تصفیه آب خانگی قابل پیشگیری است.

3- صرفه جویی در هزینه ها

یکی از باورهای عموم برای نوشیدن آب سالم استفاده از بطری های آب معدنی است. اما این محصولات گاهی اوقات می توانند از آب های شهری نیز مشکل سازتر باشند. اکثر بطری های آب معدنی در ایران با تاریخ انقضای 6 ماهه روانه بازار می شوند. اما در اروپا این تاریخ یک هفته می باشد. مورد دیگر محافظت کردن از بطری ها در برابر اشعه ی نور خورشید است. به دلیل عدم شناخت از نحوه ی حمل این بطری ها نمی توان از سلامت آن ها مطمئن بود. اما مسئله ی مهم دیگر هزینه بالای خرید این بطری ها در مقایسه با دیگر روش ها است. شما با تهیه یک دستگاه تصفیه آب خانگی همیشه از نعمت آب سالم برخوردار خواهید بود. اما این بطری ها هر روزه باید خریداری شوند که اصلا مقرون به صرفه نمی باشد.

4- سلامت دوران بارداری

نقش دستگاه تصفیه آب خانگی در سلامت دوران بارداری

در طول دوران بارداری بدن مادر وظیفه ی تامین مواد مغذی جنین را بر عهده دارد. از همین رو آب کافی باعث انتقال بهتر ویتامین ها و مواد مغذی به بدن می شود. در صورت کم شدن آب بدن در طول دوران بارداری، احتمال آسیب دیدگی برای مادر و نوزاد وجود دارد. یکی از این خطرات ابتلا به عفونت های ادراری است. که با نوشیدن مقدار آب کافی تا حدی پیشگیری می شود.
با توجه به اینکه یک خانم باردار باید 10 تا 12 لیوان آب در روز بنوشد، کیفیت و سلامت آن تاثیری مستقیمی در سلامت نوزاد و خود مادر دارد. به دلیل حساسیت و ضعف سیستم بدنی در این دوران، بسیار مهم است که در طول دوران بارداری آب تصفیه شده خانگی مصرف نمود. تا سلامت مادر و نوزاد تامین شود.

5- حذف کلر اضافی

کلر به عنوان یکی از پاک کننده های آب شناخته می شود. اما افزودن مقدار معینی از این ماده در هنگام تصفیه بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که وجود بیش از حد کلر در آب می تواند مشکل ساز باشد. از جمله می توان از خطر ابتلا به سرطان، مشکلات تنفسی و مشکلات قلبی و عروقی نام برد.

6- حذف آلاینده های موجود در لوله های شهری

اغلب در خانه های قدیمی لوله های زنگ زده قابل رویت هستند. که می توانند آلاینده های مضر از جمله مس را وارد آب نمایند. از آن جایی که اکثر لوله های شهری قدیمی و زنگ زده هستند در صورت ورود این آلاینده ها به آب می توانند خطرات جبران ناپذیری را وارد نمایند. این اتفاق در صورت شکستن لوله ها امکان پذیر می باشد. این یک دستگاه می تواند از ورود این مواد به آب جلوگیری کند.

7- تغذیه سالم با دستگاه تصفیه آب خانگی

تغذیه سالم با تصفیه آب خانگی

همیشه گفتند که روح سالم در بدن سالم است. با توجه به نیاز بیش از حد به آب، اکثر خوراکی ها و غذاهای ما به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به آب وابسته است. به همین خاطر کیفیت و سلامت آب مصرفی در تغذیه ما اثر گذار است. همچنین مزه غذاها و چای را نیز بهبود می بخشد. به کمک دستگاه تصفیه آب آبینه با خیالی راحت آبی سالم و با کیفیت را مصرف کنید.

8- دوست دار محیط زیست

استفاده از دستگاه های تصفیه آب، موجب کاهش کربن زمین می شود. این بدان معنی است که دیگر به بطری های پلاستیکی که آثار مخربی را بر محیط زیست وارد میکند، نیازی نیست. چرا که در هنگام دفن زباله ها و بطری های پلاستیکی باعث آزاد شدن کربن می شود. شما با استفاده از این دستگاه ها علاوه بر حفظ سلامتی خود و افزایش قوای بدنی، به محیط زیست نیز کمک می کنید.

9- دوام گیاهان و حیوانات خانگی

سلامتی حیوانات و گیاهان با دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه RO و همچنین استفاده از روش اسمز معکوس از جمله روش های متداول در تصفیه است. شما می توانید علاوه بر استفاده شخصی برای آبیاری گیاهان و حیوانات خانگی خود استفاده کنید. همچنین می توانید از آب تصفیه شده بدون کلر آکواریوم خود را پر کنید.

10- حذف باکتری ها

باکتری ها از جمله عوامل مهم بیماری ها هستند. که گاهی به درستی از آب حذف نمی شوند. ایجاد حالت تهوع و مشکل در سیستم ایمنی به خصوص در کودکان و افراد مسن از جمله این بیماری ها هستند.

با توجه به توضیح در مورد دلیل استفاده از دستگاه تصفیه آب در این مقاله امیدواریم اطلاعات خوبی را به دست آورده باشید. شما می توانید برای تهیه انواع بهترین دستگاه های تصفیه آب به قسمت فروشگاه بروید. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ گوی شما هستند.

  021-44741638

  021-44704559

  0912-7122764

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *