مقالات

آیا آب لوله کشی شهری نیاز به دستگاه تصفیه آب دارد؟

آیا آب لوله کشی شهری نیاز به دستگاه تصفیه آب دارد؟

آیا آب لوله کشی شهری نیاز به دستگاه تصفیه آب دارد؟ اگر چه می دانیم یک آب آشامیدنی با کیفیت های متفاوتی وجود دارد. از جمله خلوص و نحوه ی تصفیه آن، از جمله موارد مهم در تعیین کیفیت آب هستند. اما برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که واقعا آب شهری بی ضرر است؟ یا این که استفاده از دستگاه های تصفیه آب، امری الزامی است یا خیر. در همین ابتدا به باید به این نکته اشاره کنیم که زحمات و تلاش افراد برای تهیه و تصفیه آب شهری غیر قابل انکار است. اما ما می خواهیم به بررسی فرآیند تصفیه آب خانگی و تفاوت آن با آب شهری بپردازیم. این که آب تصفیه شده توسط دستگاه های خانگی چه ویژگی هایی دارد. و یا این که آیا واقعا نیاز به تصفیه آب شهری داریم یا خیر؟ پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد خرید

دستگاه تصفیه آب شش مرحله جنرال مدل لوکس

11,800,000 تومان11,500,000 تومانخرید کنید

فرآیند تصفیه آب در تصفیه خانه ها

فرآیند تصفیه آب شهری

تصفیه آب شهری

ابتدا به این مسئله می پردازیم که فرآیند تصفیه آب شهری چیست. این تصفیه خانه توانایی بالایی دارند. به حدی که می توانند فاضلاب را به آب آشامیدنی تبدیل کنند. این مراحل به شرح ذیل می باشد.

حذف ذرات معلق و زلال سازی

ابتدا آب را از صافی ها برای گرفتن آشغال عبور می دهند. با این کار شاخه ها و برگ ها و سایر قسمت های اضافی جدا می شوند. بعد از آن آب از فیلترهای شنی عبور می کند. این صافی ذرات ریز را جدا می کند، همانند خاک و گل. در پایان این مرحله آب زلال تری را خواهیم داشت. سپس آب را در حوضچه های ته نشینی نگه داری می کنند. این کار به منظور ته نشین شدن ذرات ریز مولکولی کلوئید انجام می گیرد. در این مرحله است که آبی نسبتا زلال و شفاف داریم.

ضدعفونی کردن با کلر

پس از صاف شدن آب، به آن کلر افزوده می شود. این کار به منظور ضدعفونی کردن و از بین بردن باکتری ها و ویروس های مضر موجود در آب است. افزودن مقدار مناسب کلر در تصفیه آب شهری کاری مهم و حساب شده است. حالا ما با این کار آبی بهداشتی را در اختیار داریم.

ناخالصی های موجود در آب

پس از طی کردن مراحل بالا، آبی بهداشتی در اختیار داریم. اما هنوز این ماده ناخالصی هایی را در خود دارد. این ناخالصی ها همچون سختی آب هنوز در آب وجود دارند. اما در هیچ کشوری سعی در از بین بردن آن نمی کنند. چرا که این آب صرفا جهت آشامیدن استفاده نمی شود. بلکه در شستشوی لباس، حمام کردن، سرویس های بهداشتی، آبیاری و… استفاده می شود. از بین بردن ناخالصی ها، نیاز به دستگاه های پیشرفته و صرف هزینه ی بالا دارند، به همین دلیل این کار خیلی مقرون به صرفه نیست. به همین منظور در اکثر کشورها از این کار صرف نظر می کنند.

افزایش کیفیت آب شهری با دستگاه تصفیه آب

مزایای تصفیه آب شهری

آب زلال

همان طور که گفته شده بعد از تصفیه آب شهری، هنوز ناخالصی هایی در آن وجود دارد. با استفاده از دستگاه تصفیه آب آبینه این ناخالصی ها حذف می شوند. به همین دلیل آبی گواراتر و با خلوص بیشتری را خواهیم داشت. این دستگاه ها با استفاده از روش اسمز معکوس باعث حذف مواد اضافی آب می شوند. البته زمانی استفاده از این دستگاه ها مفید است، که فقط برای آشامیدن استفاده شوند. نه این که در امور دیگر همانند شستشو یا آبیاری بخواهیم از این آب استفاده کنیم.

با توجه به مزایای استفاده از آب تصفیه شده خانگی، این کار کاملا صرفه ی اقتصادی دارد. چرا که برای افزایش سلامت این کار انجام شده است. ضمنا با خیالی راحت آبی گوارا را می نوشیم. چرا که در بعضی موارد به دلیل ایجاد مشکل در لوله های منتقل کننده آب، احتمال بیماری وجود دارد. در ادامه به این مشکل می پردازیم.

لوله های فرسوده و پوسیده ی آب

مشکلات لوله های پوسیده در تصفیه آب

لوله های پوسیده آب شهری

یک مشکل اساسی که اکثر کشورهای دنیا با آن مواجه اند. در بسیاری از مناطق این لوله های تصفیه آب شهری قدمتی طولانی دارند. این شرایط موجب پوسیدگی، کاهش استحکام و در نتیجه شکستن لوله های آب می گردد. با شکست لوله، گل و لای و انواع مواد وارد آب می شوند. همچنین ذرات زنگ زده نیز وارد آب شهری می گردند. برای پیشگیری از این مشکل باز هم می توان به استفاده از دستگاه تصفیه آب اشاره کرد. چرا که به دلیل وجود فیلترهای مختلف در آن، تمام این ذرات از آب حذف می شوند.

مضرات کلر اضافی

کلر به عنوان یک ماده ی شیمیایی باید به اندازه ی معین به آب افزوده شود. این کار برای از بین بردن موجودات ریز مولکولی صورت می گیرد. در اکثر کشورهای دنیا از این روش برای تصفیه آب شهری استفاده می شود. اما در صورت افزودن بیش از حد این ماده به آب، خطراتی را برای ما خواهد داشت. مقدار اضافی آن موجب آسیب رساندن به پوست و مو می شود. همچنین مهم ترین خطر آن، تولید یک محصول جانبی است که باعث سرطان می شود. البته که در شستشوی لباس نیز می تواند باعث شوره زدن آن شود. دستگاه های تصفیه آب با حذف بخش اعظمی از این کلر، از وقوع مشکلات بیشتر جلوگیری می کند.

آیا آب شهری استاندارد است؟

آب شهری از چندین نهاد مورد ارزیابی قرار می گیرد. پس می توان گفت قطعا کیفیت مصرف را دارد. اما می دانیم که تنها استاندارد بودن در این امر کافی نیست. به طور مثال نیترات یک ماده سمی و سرطان زا است. اما تا 50 میلی گرم وجود آن مشکلی ندارد. اما وقتی می توان از وجود این مواد سمی خلاص شد، چرا برای انجام آن کاری انجام ندهیم؟چرا که بین مطلوب بودن و استاندارد بودن تفاوت هایی وجود دارد.

استفاده از دستگاه تصفیه آب برای آب شهری 

با توجه به تمامی موارد بالا استفاده کردن از دستگاه تصفیه کاملا منطقی و به صرفه است. چرا که با توجه به فرآیند انتقال آب از لوله ها برای مصرف، استفاده از این دستگاه ها قطعا در سلامتی ما تاثیر گذار است. طبق آمار هر فرد حدود 2 لیتر آب در روز صرف آشامیدن می کند. به همین دلیل در فرآیند تصفیه آب شهری صرفا به مقوله ی شفاف سازی و زلال بودن آن توجه می کنند. و همان طور که گفتیم ناخالصی هایی در آن وجود دارد. که با استفاده از این دستگاه ها تمامی موارد مضر حذف می شوند.
شما می توانید برای سفارش بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی می توانید به قسمت فروشگاه مراجعه نمایید، یا با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما راهنما و پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

  021-44741638

  021-44704559

  0912-7122764

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *