مقالات

14 اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن انسان

14 اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن انسان

اثرات شگفت انگیز آب را شاید کمتر کسی از آن اطلاع داشته باشد. هیچ یک از مواد موجود بر روی کره زمین قابلیت رقابت با آب در زمینه سلامتی را ندارد. این ماده که در حالت های مختلف جامد، مایع و گاز وجود دارد، تاثیرات باور نکردنی را بر بدن انسان و کره زمین می گذارد. 14 اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن انسان برای شما گرد آوری شده که در ادامه آن هارا بررسی کرده ایم. آب دارای حالت های مولکولی خاصی می باشد که از دو عنصر اکسیژن و هیدروژن تشکیل شده است. اما این ماده را جزو دسته مخلوط‌ ها طبقه‌بندی نمی‌کنند. خواص آن نه به خواص هیدروژن شبیه است و نه به خواص اکسیژن. از دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن، یک مولکول آب بوجود می‌آید.

با از بین بردن سموم بدن ( سموم و آلاینده ها وارد بدن می شوند، کبد و کلیه اقدام به جذب آن از طریق خون می کنند، به کمک مکانیسم های مختلف این سموم را به خارج از بدن هدایت می کنند. ) باعث شفافیت طبیعی پوست شما خواهد شد. خطوط ریز دور چشم یا خط لبخند که زیبایی را از شما گرفته و شیارهای پوست، به هنگام کمبود آب، بیشتر و عمیق‌تر می‌شوند؛ که نوشیدن آب زیاد آن هارا کاهش می دهد. در نظر داشته باشی آب آشامیدنی شما، آب تصفیه شده  به وسیله دستگاه های تصفیه آب خانگی باشد.

نوشیدن آب باعث چاق‌تر شدن سلول‌های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می‌شود. آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می‌شود و پوست را از وجود ناخالصی‌ها پاک می‌کند و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم می‌کند.

  • اثرات شگفت انگیز آب و سلامت قلب

با نوشیدن مقدار توصیه شده ای آب در روز، می‌توان از بروز حملات قلبی پیشگیری و یا احتمال  اتفاق افتادن آن را کاهش داد. طی تحقیق منتشر شده در نشریه آمریکا « اپیدمیولوژی » احتمال مرگ ناشی از حملات قلبی، در کسانی که روزانه بیش از 5 لیوان آب می‌نوشند نسبت به کسانی که کمتر از این مقدار در روز آب می‌نوشند، 41 درصد کاهش می‌یابد.

  • اثرات شگفت انگیز آب و افزایش انرژیاثرات شگفت انگیز آب و افزایش انرژی بدن

میزان انرژی و نشاط در کسانی که روزانه به مقدار کافی آب تصفیه شده می‌نوشند نسبت به افرادی که بدنشان با کمبود آب مواجه است، از سطح بالاتری برخوردار است. کم آبی در بدن می‌تواند منجر به سستی و خواب‌آلودگی و در نهایت ضعف جسمانی و سردرد های طاقت فرسا شده و سوخت و ساز بدن را کاهش دهد.

شده بدون این که کاری انجام داده باشید احساس خستگی ‌کنید؟ علت این خستگی کمبود آب بدن می باشد.

آب تمیز و تصفیه شده باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی از طریق چرخه خون به سلول‌های بدن می‌شود و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول‌هاس شما می‌شود. اگر بدن شما به اندازه کافی آب رسانی داشته باشد، قلب شما مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بیشتری پمپاژ کند.

  • آیا آب در حفظ تناسب اندام ما تاثیر گذار است؟

اگر به دنبال کاهش وزن یا تعادل وزن هستید، بدانید که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود. آب نوشیدن باعث ایجاد احساس سیری در شما می شود، بنابراین سعی کنید به جای نوشیدن نوشیدنی‌های پر کالری و قندی، آب تمیز بنوشید. همچنین چنانچه شما یک لیوان آب یخ بنوشید، بدن شما باید این آب را گرم کند، در نتیجه مقداری از این گرمای مورد نیاز را از سوزاندن چربی‌های انباشته شده به دست می‌آورد. آب با تحریک بدن به این تفکر که « معده پر است » از افزایش وزن پیشگیری می کند، به این ترتیب شما را از افراط در خوردن غذا باز دارد.

  • گردش جریان خون از اثرات شگفت انگیز آبآب و جریان خون در بدن

آب، حلالی است که در آن موادی که برای اعمال سلولی لازم است حل می‌شوند. آب موادی را که در خود حل کرده است، در بدن انتقال داده و از طریق خون و مایع بین سلولی در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد. واکنش‌های بیولوژیکی داخل بدن در صورت حضور آب انجام می‌شوند. آب برای اعمال داخلی مهمی در بدن مانند هضم، جذب و دفع مواد زائد و بسیاری اعمال دیگر یک عمر ضروری است و موجب تنظیم حرارت در بدن شما می‌شود.

  • اثرات شگفت انگیز آب و بهبود کارکرد دستگاه گوارش

آب باعث حرکت صحیح مواد دفعی در روده می‌شود و از بروز یبوست و بیماری های گوارشی پیشگیری حتمی می‌کند. در واقع آب همانند فیبرها باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارش می‌شود. جذب بعضی از مواد معدنی از دستگاه گوارش فقط با کمک مولکول‌های آب انجام پذیر است.

  • اثرات شگفت انگیز آب و سلامت بدن  دفع سموم از بدن به همراه آب

دفع مواد زائد و سمومی مثل اوره یکی از 14 اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن انسان است. در اثر متابولیسم مواد پروتئینی در بدن تولید می‌شود، که آب تصفیه شده باعث دفع آن می شود. به یاد داشته باشید طی هر برنامه سم زدایی از بدن باید از آب درمانی کمک بگیرید. این ماده حیاتی سموم را رقیق کرده و به سرعت از بدن دفع می‌کند.

خطر ابتلا به سنگ‌های مجرای ادراری فقط با آب تصفیه شده به وسیله دستگاه های تصفیه آب خانگی کاهش می‌یابد. یک دستگاه تصفیه آب برای هر خانه ای از واجبات است.

سم زدایی خون و بدن به هضم غذا و کسب انرژی کمک بسیاری می کند؛ سبب می شود که فرد احساس بهتری نسبت به قبل داشته باشد.

آب تمیز باعث رقیق کردن نمک‌ها و مواد معدنی موجود در ادرار می‌شود؛ به این معنا که کریستال در مجرای ادراری تشکیل نمی شود.

اگر آب تصویه شده باشد مهم‌ترین ماده سم زدا محسوب می‌شود. با زدودن سموم از بدن به ارتقای سلامت آن کمک بسزایی می‌کند همچنین از دست دادن آب صدمات شدیدی را بر بدن وارد می‌کند.

  • سوزش معده با آشامیدن آب قابل درمان است؟

از فواید آب تصفیه شده جلوگیری و درمان سوزش معده است. این عارضه نشانه‌ی آب تصفیه نشده خانگی و ناپاک، یا کمبود آب در بخش فوقانی دستگاه گوارش است و این یک نشانه‌ی مهم حاکی از تشنگی بدن است. استفاده از داروهای ضد اسید در درمان سوزش و مشکلات معده دهیدراتاسیون را برطرف نمی‌کند و بدن همچنان از کمبود آب رنج می‌برد. با نوشیدن آب، اسید معده معالجه می‌شود از این رو برای سیستم هاضمه مفید است.

  • آرتریت با آشامیدن آب قابل درمان است؟

پیشگیری و بهبود آرتریت اثر دیگر این مایع حیاتی است. درد مفصلی روماتوئیدی یا همان آرتریت از نشانه‌ های ی کمبود آب در مفاصل است. این بیماری در جوانان و سالمندان مشاهده می‌شود. استفاده از داروهای مسکن مشکل را برطرف نمی‌کند و اثرات جانبی در پی دارد. دریافت آب و کاهش مصرف نمک در درمان آرتریت موثر است.

  • بهبود کمردرد و درد های استخوانی یکی از اثرات شگفت انگیز آب

جلوگیری و درمان کمردرد از خواص آب هستند. درد قسمت پایین کمر  یا آرتریت ستون فقرات نشانه‌ی کمبود آب در ستون مهره‌ها و دیسک‌ است. دریافت آب بیشتر، به رفع این مشکلات کمک می‌کند.

  • اثرات شگفت انگیز آب روی بدن انسان کاهش استرس فقط با آشامیدن آب!

می دانید که 85 درصد بافت مغز و 70 درصد بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد. به هنگام تشنگی بدن و مغز، برای انجام فعالیت‌های خود با فشار و استرس مواجه می‌شوند؛ برای کاهش سطح استرس، همیشه به هنگام کار لیوان آب بر روی میز خود داشته باشید و به هنگام ورزش، یک بطری آب به همراه داشته باشید تا با استرس کمتری به فعالیت خود ادامه دهید.

  • جلوگیری از گرفتگی عضلات با آشامیدن آب

نوشیدن آب باعث کاهش گرفتگی عضلات می شود. اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از عضلات راحت‌تر انجام شود.

همچنین آب تصفیه شده به عنوان یک روان کننده ( حلال ) در مفصل‌ها عمل می‌کند. هنگامی که بدن شما دارای آب کافی باشد، می‌توانید با قدرت بیشتر و طی مدت زمان بیشتری کارهای بدنی انجام دهید.

  • اثرات شگفت انگیز آب برای کلیهآب و کاهش خطر ابتلا به سنگ‌های کلیه و مثانه

با کاهش نوشیدن آب تصفیه شده، خطر ابتلا به سنگ‌های مجرای ادراری به شدت افزایش می‌یابد.

آب باعث رقیق شدن نمک‌ها و مواد معدنی موجود در ادرار می‌شود و مانع از تشکیل کریستال‌های سنگ‌ مجرای ادراری می‌شود. سنگ‌های کلیه و مثانه در ادرار رقیق نمی‌توانند شکل بگیرند، بنابراین خطر ابتلا به این عارضه‌ها کاهش می‌یابد.

  • آب و جلوگیری از بیماری‌های مزمن

آب در جلوگیری از آنژین قلبی، میگرن، کولیت، آسم، فشار خون بالا، دیابت در مراحل اول، کلسترول بالا، افسردگی های روحی، سندرم خستگی، لوپوس، ام.اس و دیستروفی عضلانی نقش بسزایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *