مقالات

فیلتر مینرال دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

فیلتر مینرال دستگاه تصفیه آب

فیلتر مینرال دستگاه تصفیه آب در آخرین مراحل تصفیه، با اضافه کردن املاح به آب همچون کلیسم و منیزیم، میزان حلالیت آن را برای مصرف مطلوب می کند. یعنی آب خروجی از دستگاه، از نظر وجود عناصر مفید برای بدن، در حالت خوبی قرار دارد. با توجه به سختی و البته آلاینده های مضر در آب های شهری، استفاده از دستگاه های تصفیه آب بسیار با اهمیت می باشد. این دستگاه ها از قسمت های کختلفی تشکیل شده اند، که مهم ترین آن ها، فیلترها می باشند. یکی از فیلترهای مهم این دستگاه ها، مینرال است. که قصد داریم در این مقاله به طور کامل این فیلتر را به شما معرفی کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی فیلترهای مینرال

همانطور که می دانید، دستگاه های تصفیه آب از حداقل 5 فیلتر تا 8 فیلتر هستند. که مهم ترین وظیفه این فیلتر حذف هرگونه مواد مضر، و بهبود طعم و مزه آب است. تا افراد با نوشیدن آب تصفیه به سلامت خود و خانواده شان کمک کنند. اگر بخواهیم شرحی کلی درمورد عملکرد فیلترها بیان کنیم، باید از مرحله اول شروع کنیم. بدین شکل که از ابتدا مواد درشت تر همچون گل و لای و شن و ماسه فیلتر می شوند. سپس نوبت به حذف مواد ریز تر مثل انگل ها، باکتری، نیترات و … از آب می شود. سپس طعم و بوی آب بهبود پیدا می کند. تا بوی نامطبوع افراد را آزرده نکند.

یکی از مهم ترین ویژگی فیلتر مینرال دستگاه تصفیه آب افزودن مواد معدنی به آب می باشد. تا علاوه بر تصفیه کامل آب، مواد معدنی نیز به بدن وارد شود. که این ویژگی ارزش دستگاه تصفیه آب را بسیار بیشتر می کند. در ادامه به شما می گوییم که این فیلتر به چه شکلی قادر به انجام این کار است.

مراحل تصفیه فیلتر مینرال

مراحل تصفیه فیلتر مینرالمعمولا دستگاه های تصفیه آب جدید دارای این فیلتر هستند. این فیلترها به رنگ زرد و به حالت اینلاین وجود دارند. یعنی در محفظه ای قرار ندارند و عمر آن ها حدود 6 الی 12 ماه می باشد. و بعد این از فیلتر باید به طور کامل تعویض شوند. البته زمان دقیق تعویض فیلتر را بهتر است از افراد متخصص سوال کنید. هرچند که پس از تهیه دستگاه، نسبت به زمان تعویض فیلترها شما را راهنمایی می کنند.

این فیلترها، دارای مواد معدنی توپی مانند مثل کلسیت و دولومیت و یا سیلیس می باشد. این مواد املاح معدنی مفیدی را به آب اضافه می کنند. مانند کلسیم ، منیزیم و همچنین ph اسیدی آب را به سمت قلیایی شدن ، متعادل می کند. با این کار علاوه بر افزودن املاح مفید، طعم و مزه آب هم از حالت آب مقطر بودن و بی مزگی خارج می شود.

مراحل نصب فیلتر مینرال دستگاه تصفیه آب

نصب فیلتر مینرال دستگاه تصفیه آبابتدا شیر آب ورودی به دستگاه را ببندید و برق را قطع کنید. سپس شیر خروجی آب (نصب روی سینک) را باز نکرده تا تمام آب از دستگاه خارج شود. حالا زمان آن است که اتصالات مربوط به دو طرف لوله را باز کنید.(باز کردن مهره لوله). حالا فیلتر قدیمی را بردارید. اتصالات لوله را برای استفاده مجدد با کمک تفلون چندین دور بپیچانید. فیلتر مینرال جدید را در جهت حرکت آب دوباره نصب کنید. (این کار بر روی خود فیلتر نیز نشان داده شده است) پس از نصب فیلتر جدید، بدون اتصال به شیر خروجی اجازه دهید آب وارد آن شود. پس از ورود آب به داخل ظرف، باعث می شود تا آب به حالت شفاف برسد. پس از این کار فیلتر مینرال خود را به خروجی متصل نمایید.

نکات مهم در هنگام خریداری فیلتر مینرال

همان طور که در این مقاله اشاره کردیم، با توجه به کیفیت آب آشامیدنی منطقه خود، اقدام به خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب کنید. برای این کار بهتر است از نمایندگی های معتبر اقدام نمایید. پس از خرید و اطلاع از خدمات پس از فروش دقت کنید که در زمان مناسب فیلترهای خود را تعویض نمایید. چرا که عدم تعویض به موقع سبب می شود تا آب آلوده از دستگاه شما خارج شود. که می تواند سلامت شما را به خظر بیاندازد. همچنین از کارکرد و سلامت فیلتر خود و البته گارانتی آن مطمئن شوید. نکته دیگر نیز به حمل و مراقبت از آن ها بر میگردد. چرا که فیلتر مینرال و سایر فیلترها، بسیار شکننده و ظریف هستند. به همین دلیل هنگام بسته بندی و ارسال آن علاوه بر رعایت بهداشت، باید به خوبی در کارتن قرار  بگیرند تا آسیبی به آن ها وارد نشوند.

اهمیت نصب صحیح فیلترها

همان طور که اشاره کردیم، مینرال یکی از مهم ترین فیلترهای موجود در یک دستگاه است. در کنار این فیلتر سایر فیلترها نیز نقش مهمی را در فرآیند تصفیه آب ایفا می کنند. یکی از موارد مهم در کارکرد فیلترها نصب صحیح و تعویض به موقع آن ها است. به همین دلیل حتما برای نصب دستگاه تصفیه آب خود از متخصصان این زمینه استفاده کنید. تا با نصب صحیح آن ها عملکرد مناسبی نیز داشته باشند. همچنین از زمان تعویض فیلترها نیز اطلاعات کسب کنید. تا در زمان مناسب نسبت به تعویض آن ها اقدام نمایید. چرا که هر فیلتر به نسبت عمر خود کارایی دارند و در صورت عدم تعویض به موقع آن ها موجب کاهش کیفیت و زلالی آب می شوند.

همچنین از اصل بودن این فیلتر نیز مطمئن شوید. چرا که در  بازار قطعات و فیلترهای تقلبی نیز وجود دارند. که می توانند علاوه بر آسیب به دستگاه، راندمان پایینی نیز از خود نشان دهند. که این عامل در کیفیت آب خروجی از دستگاه نیز اثرگذار است. پس حتما از مراکز خرید مطمئن این فیلتر را تهیه کرده و از اورجینال بودن آن اطمینان کسب نمایید.

خرید انواع فیلتر تصفیه آب

خرید انواع فیلتر مینرالمجموعه آبینه علاوه بر ارائه انواع دستگاه های تصفیه آب، هوا، مخزن، فیلترهای متنوعی را نیز عرضه می کند. این فیلترها با بالاترین کیفیت و قدرت قادر به تصفیه آب می باشند. با توجه به اهمیت کیفیت، این مجموعه محصولاتی را عرضه می کند که کیفیت مناسبی داشته باشند. با توجه به اهمیت فیلتر مینرال در دستگاه ها، اگر دستگاه شما دارای این فیلتر می باشد، بهترین گزینه خرید از آبینه می باشد. تا علاوه بر دریافت یک محصول با کیفیت با قیمت مناسب، از انواع خدمات این مجموعه نیز بهره مند شوید. همچنین این مجموعه خدمات پس از فروش متنوعی را همچون تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته است. برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

  021-44741638

  021-44704559

  0912-7122764

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =