مقایسه آب معدنی با دستگاه تصفیه آب

مقایسه آب معدنی با دستگاه تصفیه آب معمولا اولین کاری است که همه افراد در هنگام خرید این دستگاه انجام می دهند. تا از تفاوت کیفیت آب معدنی با کیفیت آب تصفیه شده توسط این دستگاه اطلاع پیدا کنند. بنابراین سوالی که ممکن است برای بیشتر مشتریان پیش بیاید، این است که آیا استفاده از آب معدنی بهتر است یا دستگاه تصفیه آب خانگی؟
ما در این مطلب قصد داریم تفاوت آب معدنی و انواع دستگاه را با ذکر چند نکته توضیح دهیم که مطالعه آن کمک بسیاری به انتخاب شما می کند.

مقایسه آب معدنی با دستگاه تصفیه آب

  • کیفیت آب مصرفی
  • مواد افزوده شده به آب
  • فرایند تولید آب معدنی
  • معایب بطری آب معدنی
  • مزایای دستگاه تصفیه آب

کیفیت آب مصرفی

مهمترین ویژگی آب سالم و باکیفیت این است که وقتی در محیطی راکد و بدون حرکت می ماند، پس از ۴۸ ساعت بو می گیرد و دچار گندیدگی می شود. این درحالی است که اکثر آب معدنی ها اگر ساعت ها در محیطی بدون حرکت باقی بمانند دچار هیچ گندیدگی نمی شوند و در کمال تعجب هیچ بویی هم نمی دهند. این امر نشان کیفیت کم آب معدنی است، درحالی که آب تصفیه شده توسط دستگاه های تصفیه آب اگر ماه ها در مکانی بلااستفاده باقی بماند هیچ تغییری نمی کند و کیفیت خود را از دست نمی دهد. همچنین به دلیل وجود فیلترهای متعدد در دو مرحله تمامی طعم و بوی نامطبوع حذف می شود. تا آبی زلال و تمی را مصرف نمایید.

مواد افزوده شده به آب

همانطور که می دانید جهت بهبود طعم و کیفیت آب، معمولا مقداری مواد حلال به آن افزوده می شود. متاسفانه بیشتر شرکت های بسته بندی آب معدنی از مواد افزودنی خطرناک و سرطان زا جهت افزایش ماندگاری آب استفاده می کنند که ممکن است به سلامتی انسان آسیب برسانند.
یکی از این مواد مضر، فلوراید است. ممکن است شنیده باشید که بعضی افراد می گویند آب می خوریم چاق می شویم! علت این اتفاق وجود مقدار زیادی فلوراید در بدن انسان است. فلوراید پس از وارد شدن به بدن، درون بافت قرار می گیرد و  آب خارج می شود و سپس بدن به دور آن یک لایه لزج محافظ ایجاد می کند که مرور باعث بزرگ شدن بافت بدن می شود.
در مقایسه آب معدنی و دستگاه تصفیه آب باید گفت که، مقدار فلورید افزوده شده توسط دستگاه به آب کمتر است.

فرایند تولید آب معدنی

برخی از شرکت های تولیدکننده آب معدنی، در مکان هایی قرار دارند که آب آن منطقه از نظر کیفیت بسیار پایین است.  این درحالی است که در بسیاری از مناطق، منابع طبیعی مانند چشمه های کوه های زاگروس و البرز وجود دارد اما متاسفانه به برخی از شرکت ها در مکان هایی مجوز داده شده است که از آب بی کیفیت جهت پر کردن بطری های آب معدنی استفاده می کنند و به هیچ وجه از چشمه های آب طبیعی پر نمی شوند. همچنین قرار گرفتن این بطری ها در مقابل نور خورشید بسیار زیان بار می باشد. همچنین تاریخ انقضا این آب ها نهایتا تا یک هفته است. اما بر روی برخی بطری ها تا شش ماه تاریخ دارند.

در مقابل اگر از دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده کنید. دیگر مطمئن هستید که همان آب لوله کشی توسط دستگاه تصفیه می شود و املاح مضر آن حذف می شود. و تمامی مواد معدنی در آب باقی می ماند.

مقایسه آب معدنی با دستگاه تصفیه آب

معایب بطری آب معدنی

1. استفاده از مواد پلیمری

بطری آب معدنی از مواد پلیمری مضر تشکیل شده است که ترکیبات آن در دمای بالا آزاد می شود و بسیار خطرناک است. از این رو نگهداری آب در این بطری های پلاستیکی، سرطان زا و بسیار مضر است.
در حالی که در ترکیبات مخزن و دیگر قطعات دستگاه هیچگونه مواد پلیمری استفاده نمی شود و برای نگداری آب تصفیه شده، دیگر نیاز به هیچ بطری نیست.

2. عدم صرفه اقتصادی

هنگامی که شما از بطری های آب معدنی استفاده می کنید، هربار مجبور به خرید یک باکس کامل از آن هستید که با گذشت زمان میزان هزینه آن زیاد می شود و هیچگونه صرفه اقتصادی ندارد. همچنین در آخر کلی بطری بلااستفاده در خانه شما باقی می ماند. اما در مقابل شما با یکبار خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، همیشه در منزل خود آب تصفیه شده دارید و دیگر لازم به صرف هزینه اضافی نیست.

3. نیترات موجود در آب

این ماده بسیار زیان بار و خطرناک می باشد. و ممکن است در مراحل تصفیه به طور کامل از آب حذف نشود. معمولا در برخی از آب های معدنی از نیترات به نسبت بالایی استفاده می شود که در بعضی مواقع میزان آن بیشتر از حد استاندارد جهانی است. این در حالی است که کار اصلی این دستگاه کاهش و حذف نیترات موجود در آب است.

4. املاح آب

در انواع آب معدنی ها املاح زیادی وجود دارد که برای سلامتی انسان مضرند. برخی از این املاح باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند و به همین علت پزشکان برای بیمارن دچار این مشکل، عدم استفاده از آب معدنی را تجویز می کنند. اما آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب، هیچ املاح مضری ندارد و املاح موجود در آب تصفیه شده برای بیماران خطرساز نمی شود.

مزایای دستگاه های تصفیه آب

1. حفاظت از محیط زیست

وقتی که شما از این دستگاه ها به جای بطری های آب معدنی، استفاده می کنید، میزان مصرف بطری های پلاستیکی که برای طبیعت مضر هستند و سال ها طول می کشد که تجزیه شود، بسیار کاهش پیدا می کند.

2. بهبود طعم غذا، چای و قهوه

با خرید و نصب آن در منزل، شما می توانید از آب سالم و عاری از هرگونه مواد مضر، جهت پخت و پز، شستشوی میوه ها و سبزیجات، دم کردن چای، درست کردن قهوه و آشامیدن استفاده کنید.

3. حفظ سلامتی اعضای خانواده

آب تصفیه شده با خواصی که دارد باعث حفظ سلامتی اعضای خانواده می شود و بسیاری از بیماری های مختلف که منشا آن آب آشامیدنی ناسالم را کاهش می دهد.

4. صرفه جویی در وقت و هزینه

همانطور که گفته شد استفاده از آب تصفیه شده باعث کاهش بیماری ها می شود. در نتیجه میزان هزینه های درمانی را کاهش می دهد. همچنین آب تصفیه شده هموار در دسترس شما است و دیگر لازم نیز برای خرید آب معدنی وقت خود را تلف کنید.

خرید دستگاه تصفیه آب به جای آب معدنی 

حال با توجه به مطالبی که در مقایسه آب معدنی با دستگاه تصفیه آب گفته شد، بهترین راه خرید دستگاه تصفیه آب خانگی برای اطمینان از سلامت آب آشامیدنی است. پیشنهاد ما استفاده از محصولات با کیفیت مجموعه آبینه است. شما می توانید با توجه به میزان مصرف آب، دستگاه تصفیه آب مورد نظر خود را از فروشگاه انتخاب نمایید. همچنین می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال با مجموعه آبینه تماس حاصل فرمایید.