طریقه ریست کردن فیلتر یخچال ساید، یکی از سوالاتی است که برای خیلی از افرد پیش می آبد. ما در این مقاله سعی داریم در مورد فیلتر ساید برند مهم توضیح داده شود. البته باید درنظر داشته باشید. در بعضی از مواقع می توانید با آموزش بالا نسبت به تغییر فیلتر یخچال خود برای سایر برند ها نیز اقدام نمایید. زیرا برند ها سیستم کار یکسانی دارند، البته ممکن است در بعضی از مواقع محل قرار گیری دکمه ها تفاوت داشته باشند.

آموزش ریست کردن فیلتر یخچال ساید

هر یخچالی که دارای آب سرد کن است و به شیر آب وصل شده یک فیلتر مخصوص تصفیه آب دارد. که اگر آن را به موقع تعویض نکنید آبی که از آن خارج می شود همانند روز اول پاکیزه نیست. پس باید هر وقت چراغ فیلتر روشن شد، فورا فیلتر تصفیه آب خانگی را تعویض کنید. به طور معمول باید هر 6 ماه یکبار این فیلترها تعویض شوند.

ریست کردن فیلتر یخچال ساید چه زمانی است؟

زمانی که فیلتر یخچال نصب می شود، چراغ فیلتر یخچال بسته به مدل آن، ممکن است زرد، سبز و یا آبی رنگ باشد. پس از استفاده از حدود 1000 لیتر آب، (حدود 5 ماه )، رنگ چراغ فیلتر به بنفش، صورتی و یا نارنجی تغییر می کند. در نهایت پس از استفاده از حدود 1100 لیتر آب ( حدود 6 ماه)، رنگ چراغ فیلتر سامسونگ قرمز می شود. با قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال، باید اقدام به تعویض فیلتر یخچال نمایید، پس از نصب فیلتر جدید باید فیلتر یخچال ریست شود.

طریقه ریست کردن فیلتر یخچال

تعویض کردن فیلتر یخچال

برای تعویض فیلتر یخچال ساید سامسونگ، در مدل هایی که فیلتر استوانه ای در انتهای یخچال به صورت عمودی در بالا و یا افقی در پایین قرار گرفته است، ابتدا جریان آب به یخچال را از فلکه یا شیری که تعبیه شده است قطع نمایید. سپس می توانید برای اینکه فضای عمل داشته باشید، طبقات بالایی یخچال و نزدیک به فیلتر را بیرون بکشید. اکنون برای تعویض فیلتر لازم است فیلتر را به صورت خلاف ساعتگرد بچرخانید و کمی به سمت پایین بکشید. به راحتی فیلتر از جای خود خارج می شود.

با تخیله مقداری آب از آبسرد کن یخچال این فشار از بین می رود. حال فیلتر جدید را به صورت مشابه، با چرخاندن در جهت ساعتگرد و کمی فشار به سمت بالا در جای فیلتر قرار دهید. اکنون جریان آب را مجددا برقرار کنید و مقداری آب از آبسرد کن خالی کنید تا حباب های هوا خارج شوند. دقت کنید که فلشی که بر روی فیلتر قرار گرفته و یا عبارت LOCK، باید مطابق با نشانه ای که بر روی یخچال و جای فیلتر حک شده مطابق باشد.

در مدل های دیگر یخچال ساید بای ساید تعویض فیلتر کاری مشابه و ساده است که باید تنها محل آن را پیدا کنید. برای این کار از دفترچه راهنمای یخچال سامسونگ کمک بگیرید.

تنظیم دمای یخچال

برای تنظیم مجدد دمای یخچال سامسونگ خود ، موارد زیر را انجام دهید:

1. به صفحه کنترل یا صفحه نمایش لمسی بروید (بعضی از مدلهای یخچال سامسونگ داخل یخچال دارند و بعضی دیگر نمایشگرها را بیرون دارند).

2. دکمه یخچال را فشار دهید تا دمای فعلی نمایش داده شود (دما از 34 تا 44 درجه فارنهایت است).

3. دکمه یخچال را فشار دهید تا به دمای مورد نظر خود برسید. با فرض اینکه می خواهید دما را به 37 درجه برسانید و در حال حاضر در 35 درجه است ، با یک بار ضربه زدن روی دکمه دما 34 درجه می شود که اتفاقاً کمترین دما برای یخچال است.

دوباره دکمه را بزنید در حالی که 34 درجه است و تا 44 درجه خواهد رسید که بالاترین نقطه است. سپس می توانید دوباره دکمه را فشار دهید تا به 43 برسد و همینطور ادامه دهید تا به 37 برسد.

نحوه تنظیم کردن یخچال ساید

  • آن را خاموش و از برق بکشید.
  • این حرکت ساده با تلفن های هوشمند ، لپ تاپ ها و شاید هم اکنون برای یخچال شما کار می کند.
  • ما مطمئن نیستیم که چرا کار می کند ، اما به نظر می رسد این خاموش شدن دستگاه باعث خنک شدن ، راه اندازی مجدد و تازه سازی دستگاه می شود.
  • برای یخچال سامسونگ خود ، از دکمه ‘خاموش کردن’ استفاده کنید تا خاموش شود و سپس از پریز برق جدا شوید.
  • برای اینکه وقت کافی برای جا افتادن و تازه شدن آن داشته باشید ، یخچال خود را تا 10 یا 15 دقیقه خاموش بگذارید. برخی از کارشناسان حتی تا 24 ساعت نیز توصیه می کنند.

نحوه ریست کردن فیلتر یخچال

 مراحل ریست کردن فیلتر یخچال ساید سامسونگ

  1. دکمه Alarm را ۳ ثانیه نگه دارید.
  2. دکمه Ice/Water را ۳ ثانیه نگه دارید.
  3. دکمه‌های Ice Type و Child Lock را همزمان حدود ۳ ثانیه نگه دارید.
  4. دکمه Crushed Ice را ۳ ثانیه نگه دارید.
  5.   دکمه Energy Saver را ۳ ثانیه نگه دارید.
  6. دکمه Water را ۳ ثانیه نگه دارید.

اگر ریست را درست انجام داده باشید، چراغ علامت فیلتر یخچال سامسونگ باید سبز، آبی یا زرد شود.

چرا صفحه نمایش یخچال چشمک می زند؟

نمایشگر دمای یخچال سامسونگ هنگامی که یخچال دارای دمای فوق العاده بالای (بالای 59 درجه فارنهایت) است و نیاز به خنک شدن دارد ، چشمک می زند.

دلیل افزایش دمای داخلی یخچال شما می تواند این باشد که یکی از درها برای مدت طولانی باز مانده است یا یخچال و فریزر در حال قطع شدن در اثر قطع برق است.

در همین حال ، به یاد داشته باشید که خنک شدن تا دمای نرمال تا 4 ساعت طول می کشد. بنابراین ، اگر فقط آن را به برق متصل کردید یا برق آن دوباره روشن شد ، مدتی صبر کنید.

ریست فیلتر یخچال

چرا باید فیلتر تصفیه آب یخچال را تعویض کنید؟

فیلتر آب که در سیستم یخچال نصب می‌شود تضمین کنندۀ رسیدن آب به آب‌سرد کن بدون وجود هرگونه ناخالصی است. با این حال، مدت زمانی پس از جریان مداوم آب، ناخالصی‌هایی از قبیل کلر و هر عنصر پیش‌بینی نشده‌ای درون فیلتر به دام می‌افتد و کاهش راندمان آن را در پی دارد.

در صورت دیر تعویض کردن فیلتر، ناخالصی‌ها از فیلتر آب عبور می‌کنند و به آب‌سرد کن وارد می‌شوند که نتیجه آن تغییر طعم آب است. دلیل اصلی تعویض زود به‌ زود فیلتر آب نیز همین مسئله است. برخی از یخچال‌ها مجهز به فناوری‌ هستند که زمان مناسب تعویض فیلتر آب را به شما یاد آور می‌شوند.

علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال ساید

در یخچال های ساید بای ساید یک نشانگر طراحی شده تا هر زمان تاریخ مصرف فیلتر تصفیه آب تمام شده این چراغ روشن شود و به مصرف کننده یادآوری کند که هنگام تعویض فیلتر آب رسیده و باید تعویض شود. به هیچ عنوان بعد از روشن شدن چراغ به رنگ قرمز از آبسردکن و یخ ساز استفاده نکنید، در بعضی از موارد دیده شده که مشتریان بعد از روشن شدن چراغ قرمز فیلتر بدون تعویض فیلتر آب اقدام به ریست چراغ فیلتر می کنند که این کار به سلامت شما آسیب می رسد به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید و حتما فیلتر را تعویض کنید.

عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید

طبیعی است که تعویض به موقع فیلتر یخچال، باعث بهتر کار کردن و بهبود عملکرد دستگاه تصفیه آب یخچال خواهد شد . هر فیلتر عمر مفیدی دارد، علت نیاز به تعویض فیلتر تصفیه آب یخچال این است که با دانستن زمان تعویض فیلتر یخچال از اشباع شدن فیلتر جلوگیری خواهید کرد . اگر زمان تعویض فیلتر یخچال به موقع فیلتر یخچال تعویض نشود باعث میشود که منبع آب و شلنگهای مجاری داخل یخچال رسوب و بو بگیرند، که  اگر این اتفاق رخ دهد شلنگهای مجاری داخلی قابل تعویض نمی باشند و عملا دیگر حتی با تعویض فیلتر این مشکل بو برطرف نمی شود.

شرکت آبینه 

تمام این اتفاقات فقط با عوض نکردن به موقع فیلتر یخچال شما رخ می دهد. و ضررهای آن از هزینه تعویض فیلتر یخچال بسیار بیشتر خواهد بود به خصوص که دیگر یخچال شما در آن زمان عملا آب را تصفیه و تمیز نمیکند .

شرکت آبینه با ارائه بهترین محصولات برند خود جهت انجام خدمات تعویض فیلتر آب یخچال و اطلاع از قیمت فیلتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

  021-44741638

  021-44704559

  0912-7122764