مقالات

علت پر نشدن مخزن دستگاه تصفیه آب

پر نشدن مخزن دستگاه تصفیه آب دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. آیا مخزن دستگاه تصفیه آب شما پر نمی شود؟ اگر اینطور است، به احتمال زیاد با مشکل کمبود آب مواجه خواهید شد. حال می خواهیم بدانیم چگونه دستگاه خود را عیب یابی کنیم؟ اگر می خواهید بدانید با ما همراه باشید.

در صورت نگهداری خوب، یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت بالا هرگونه ناخالصی موجود در آب لوله کشی، از جمله کلر و رسوبات را از بین می برد. با اولین فیلتر کردن آب می توان ذرات بزرگ را حذف کرد و سپس در مراحل بعدی ذرات ریز تر و مواد محلول در آب پاکسازی میگردد.

پس از تصفیه، آب تصفیه شده سپس به داخل مخزن ذخیره می شود و در آنجا تا زمان نیاز نگهداری می شود. هر زمان که آب استفاده می شود سیستم تصفیه آب هم شروع به کار می کند و مخزن را پر ازآب می کند.

خبر خوب این است که اکثر سیستم های تصفیه آب دارای فیلترهایی هستند که آب ذخیره شده را قبل از خروج از شیر آب آشامیدنی شما صیقل می دهد. این کار در فیلترهای کربنی سیستم انجام می شود تا طعم و بوی آب را از بین ببرد. در نهایت، شما آب را با بهترین کیفیت استفاده خواهید کرد.

برخی از ناخالصی هایی که دستگا های تصفیه آب می توانند حذف کنند عبارتند از:

آرسنیک

کلر

آفت کش ها

علف کشها

رسوبات

مواد معدنی محلول

ترکیبات آلی فرار

مخزن دستگاه تصفیه آب چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه تصفیه آب، آب را به آرامی و با سرعت تقریباً 50 میلی لیتر در دقیقه فیلتر می کند. اگر آب با این سرعت از شیر آب شما خارج شود ، حداقل پنج دقیقه طول می کشد تا یک لیوان آب آشامیدنی را پر کنید. اما اگر آب ذخیره شود می توانید با یک مخزن ذخیره فوراً لیوان را پر کنید.

مخزن اسمز معکوس چیست؟

مخزن اسمز معکوس یک مخزن تحت فشار است که آب تصفیه شده دستگاه تصفیه آب را جمع آوری می کند. از آنجا که فیلتراسیون یک فرایند کند است، زمان بیشتری برای هل دادن مولکول های آب به فیلترها نیاز است. بنابراین مخزن ذخیره، آب تصفیه شده را برای دسترسی فوری جمع می کند.

این مخزن دارای یک پوشش داخلی است که از موادی به نام بوتیل ساخته شده است. این ماده از تماس آب تصفیه شده ذخیره شده با پوشش فولادی مخزن جلوگیری می کند. داخل مخزن، هوای تحت فشار برای پمپاژ آب به شیرهای آب شما وجود دارد. مخازن تصفیه آب طوری طراحی شده اند که در کابینت زیر سینک ظرفشویی شما قرار بگیرند.

این مخازن بسته به حداکثر حجم آبی که می توانند در خود نگهدارند ، دارای ظرفیت های مختلفی هستند. گاهی اوقات هم ظرفیت نشان داده شده توسط سازنده معمولاً بیشتر از ظرفیت واقعی مخزن است.

به عنوان مثال ، مخزنی با برچسب 4 گالن به این معنی نیست که حجم یکسانی از آب را در خود نگه می دارد. این می تواند حدود 3 گالن آب را در خود نگه دارد و حجم باقی مانده توسط هوا برای تامین فشار اشغال می شود.

مخزن دستگاه تصفیه آب چگونه کار می کند؟

همانطور که گفته شد، مخازن تصفیه آب از هوای تحت فشار برای انتقال آب تصفیه شده به شیرهای منزل در صورت نیاز استفاده می کنند. پس برای تسهیل جریان آب به خارج از سیستم، نیازی به نصب یک پمپ تقویت کننده ندارید.

برای مخازن کوچکتر با ظرفیت 1 تا 10 گالن، محفظه آب بالای محفظه هوا قرار دارد. با بزرگتر شدن مخازن، محفظه هوای تحت فشار در بالای محفظه آب قرار می گیرد. این به افزایش فشار داخل مخزن از طریق جاذبه کمک می کند.

هنگامی که آب سیستم وارد مخزن ذخیره می شود، هوا شروع به فشرده سازی در محفظه هوا می کند. در نتیجه، فشار داخل محفظه افزایش می یابد تا آب از مخزن به شیرهای آب شما برسد.

مخزن  برای کار نیازی به پمپ برقی ندارد. با این حال، اگر مخزن دارای محفظه هوای تحت فشار نباشد، آب مخزن را پر می کند، اما به سمت شیرها حرکت نمی کند. در این حالت، شما باید یک پمپ را برای پمپاژ آب از مخزن نصب کنید.

علت پر نشدن مخزن دستگاه تصفیه آب چیست؟

پر نشدن مخزن دستگاه تصفیه آب نشان از  یک مشکل اساسی در فشار سیستم است. در ابتدا دلایل احتمالی پر نشدن مخزن اسمز معکوس شما آمده است.

آسیب دیدگی اسمز معکوس

دستگاه تصفیه آب خانگی از فیلترهای متعددی تشکیل شده است و و آب با گذر از این فیلتر ها تصفیه می شود. سرعت گذر از آب از این فیلتر ها بسیار پایین می باشد و به همین دلیل مخزن دستگاه دیر پر می شود. هر گونه گرفتی در داخل فیلترها و همچنین و یا لوله های رابط می تواند در عبور آب خلل وارد کند و در نتیجه دستگاه تصفیه آب شما پر نشود. برای بررسی این مشکل از یک متخصص دستگاه تصفیه آب کمک بگیرید.

فشار آب پایین

برای اینکه سیستم اسمز معکوس به طور مداوم کار کند، به فشار حداقل 40 پوند بر اینچ مربع نیاز دارد. اگر فشار آب داخل سیستم خیلی کم باشد، فیلتر ها آب زیادی را فیلتر نمی کنند. در این حالت، ممکن است مجبور شوید پمپ  تقویت کننده را برای افزایش کارایی سیستم نصب کنید. همچنین باید بررسی کنید که آیا شیر آب به طور کامل باز شده است یا خیر.

در نهایت، تمام لوله ها را بررسی کنید تا از وضعیت مناسب آنها مطمئن شوید. در صورت خم شدن یا پیچ خوردن هم لوله  ها را از هم باز کنید.

عدم تعادل فشار در مخزن 

مخازن باید دارای فشار 8 پوند بر اینچ مربع باشند. اگر فشار داخل مخزن خیلی کم باشد، آب ذخیره شده در مخزن به داخل شیرها نمی ریزد. برعکس، اگر فشار مخزن بسیار زیاد باشد، آب از فیلترها وارد مخزن نمی شود.

برای بررسی فشار مخزن ، باید منبع تغذیه سیستم را خاموش کرده و تمام آب مخزن را تخلیه کنید. میزان فشار هوا در مخزن را با استفاده از فشارسنج اندازه گیری کنید.

اگر فشار داخل مخزن خیلی کم است، می توانید با استفاده از تلنبه آن را دوباره تحت فشار قرار دهید. یادتان باشد قبل از اعمال فشار روی مخزن، باید تمام آب را تخلیه کنید.

پس از تخلیه مخزن، هوا را تا مخزن ذخیره تا 8 پوند در اینچ مربع وارد کنید. هنگام پمپاژ هوا، از فشارسنج برای سنجش فشار استفاده کنید. در غیر این صورت ، ممکن است مخزن را بیش از حد تحت فشار قرار دهید.

فیلترهای مسدود شده

فیلترهای مسدود شده همچنین می توانند جریان آب را دستگاه تصفیه آب را کاهش دهند و پر نشدن مخزن دستگاه تصفیه آب را در پی داشته باشد. برای حل این مشکل ، باید فیلترها را تعویض کنید. برای جلوگیری از سرازیر شدن آب بیشتر به سیستم، شیر آب را ببندید. همچنین شیر آب را باز کنید تا تمام آب تخلیه شود. پیچ های فیلتر را باز کرده و فیلترهای جدید را با فیلترهای جدید جایگزین کنید..

پس از تعویض فیلترها، شیر خروجی را ببندید و شیر ورودی را باز کنید. حدود سه ساعت منتظر بمانید و بررسی کنید که آیا آب کافی از شیرهای شما بیرون می آید یا خیر. در غیر این صورت ، باید  فیلتر ها را جایگزین کنید.

مصرف زیاد آب

اگر میزان مصرف آب بیشتر از میزان تولید آب توسط سیستم باشد ، مخزن شما همیشه خالی خواهد بود. علاوه بر این ، فشار آب داخل مخزن با تخلیه مخزن کاهش می یابد. بنابراین ، شما باید چند ساعت منتظر بمانید تا مخزن پر شود و از آب به میزان کم استفاده کنید.

نصب مخزن پر حجم

ممکن است برایتان سوال شده باشد که آیا می توان مخزن فعلی را با مخزنی بزرگتر تعویض کرد؟ شاید شما از دسته مصرف کنندگان بالای آب باشید و زود به زود مخزن اب دستگا تصفیه آبتان خالی شود و نیاز به مخزن بزرگتری داشته باشید. در صورتی که فضای مناسب برای نصب مخزن جدید وجود داشته باشد می توان از مخزن بزرگتر نیز استفاده کرد تا حجم بیشتری از آب برای شما همیشه در دسترس باشد. اگر قصد تعویض مخزن دستگاه خود را دارید می توانید همین الان با ما تماس حاصل نمایید. نصب مخزن دستگاه امری تخصصی می باشد پس بهتر است نصب آن را به افراد  متخصص بسپارید و از نصب خودسرانه بپرهیزید.

جمع بندی

آیا مخزن اسمز معکوس شما پر نمی شود؟ کافی است تمام دستورالعمل های ذکر شده در این راهنما را برای بازگرداندن منابع آب سیستم خود دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که فشار آب کافی برای پمپاژ آب در سراسر واحد تصفیه وجود دارد. همچنین فشار داخل مخزن خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که نه خیلی زیاد است و نه خیلی پایین. در نهایت ، فیلترهای سیستم را به طور مرتب تعویض کنید تا از آسیب به سیستم جلوگیری شود. 

  021-44741638

  021-44704559

  0912-7122764

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *