مقالات

فواید و مضرات آب قلیایی چیست؟

فواید و مضرات آب قلیایی

آب در زندگی ما اهمیت ویژه ای دارد ، بدون آن نمی توان زندگی روی زمین را تصور کرد. همه ما در طول روز به نحوی از آب استفاده می کنیم. روند نوشیدن آب نسبت به قبل کمی تغییر کرده است و امروزه استفاده از آب با ویژگی های مختلف رواج زیادی پیدا کرده است. یکی از انواع آب، آب قلیایی است که از نظر سلامتی و بهداشتی بسیار مفید است. اما قبل از اینکه بررسی کنیم آب قلیایی چیست بیایید تفاوت آب قلیایی و اسیدی را با شما در میان بگذاریم.

پیشنهاد خرید

دستگاه تصفیه آب جنرال اکونومی

7,950,000 تومان7,650,000 تومانخرید کنید

آب قلیایی چیست؟

میزان اسیدی یا قلیایی بودن آب با اعداد بین 1 تا 14 مشخص می شود. عدد 7 خنثی است و نه قلیایی حسوب می شود و نه اسیدی. به طور طبیعی ، آب حاوی بی کربنات (به عنوان مثال آب چاه) را آب قلیایی طبیعی می نامند که سطح pH آن بالاتر از حد معمول است. pH آب لوله کشی یا آب بطری از 6.4 تا 7.4 متغیر است. در حالی که ، سطح pH آب قلیایی 8.8 است.

فواید و مضرات آب قلیایی

مهم ترین فواید و مضرات آب قلیاییدر اینجا مزایای آب قلیایی را به ترتیب بیان می کنیم. با دانستن این موارد ، می توان زندگی سالم تری داشته باشید

دیابت را کنترل کنید

استفاده از آب قلیایی می تواند نقش مهمی در کنترل مشکل دیابت داشته باشد. این امر به طور مستقیم در تحقیقات موجود تایید شده است. تحقیقات نشان داده است که آب قلیایی می تواند با کاهش رادیکال های آزاد موجود در بدن به کاهش بسیاری از مشکلات جسمانی کمک کند. آب قلیایی همچنین دارای اثر ضد دیابت (کاهش قند خون) است.

سلامت استخوان ها را ارتقا دهید

آب قلیایی همچنین می تواند در ارتقاء سلامت استخوان مفید باشد. این را مطالعه ای که توسط بیمارستان لوزان در سوئیس انجام شده است تأیید می کند. تحقیقات نشان می دهد که آب قلیایی می تواند نقش مهمی در ارتقاء سلامت استخوان ها داشته باشد و به کاهش عناصر ایجاد کننده پوسیدگی استخوان کمک می کند.

کنترل فشار خون

کنترل فشار خون با آب قلیاییآب قلیایی همچنین می تواند به کنترل فشار خون بالا کمک کند. مطالعه ای روی آب نشان داد که ممکن است به کاهش ویسکوزیته سیستولیک خون (کاهش غلظت خون) کمک کند. در حالی که ویسکوزیته خون بالا با فشار خون بالا ارتباط دارد. بنابراین اشتباه نخواهد بود اگر بگوییم آب قلیایی می تواند در کنترل مشکل فشار خون بالا تا حدی مفید باشد.

به کاهش وزن کمک می کند

آب قلیایی همچنین می تواند به عنوان یک داروی کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد. تحقیقات نشان داده است که آب قلیایی الکترولیز شده دارای اثر ضد چاقی است. بر این اساس ، می توان تصور کرد که آب قلیایی می تواند برای کاهش وزن مفید باشد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

آب قلیایی همچنین می تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان و موثرتر شدن درمان سرطان مفید باشد.. تحقیقات نشان می دهد که آب قلیایی می تواند تلومرها را در بدن تقویت کند. تلومرها قسمت اصلی DNA هستند که برای محافظت از کروموزوم ها عمل می کنند و مانع سرطانی شدن سلول می شوند. تحقیقات همچنین نشان داده است که کمبود pH در بدن منجر به کمبود تلومرها می شود که می تواند منجر به تخریب سلول ها شود. تلومرهای اضافی می توانند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان داشته باشند.

تسکین رفلاکس اسید معده

آب قلیایی تسکین دهنده درد معدهمزایای آب قلیایی همچنین می تواند در مشکل رفلاکس اسید مفید باشد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از آب قلیایی می تواند وجود اسید را کاهش داده و مشکل برگشت اسید را برطرف کند.

به دفع سموم از بدن کمک می کند

آب قلیایی همچنین می تواند به دفع مواد سمی و مضر از بدن کمک کند. این مورد در تحقیقات مربوط به آب قلیایی ذکر شده است. تحقیقات نشان داده است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی ، آب قلیایی می تواند به دفع مواد مضر مانند الکل کمک کند.

برای خشکی چشم مفید است

آب قلیایی همچنین می تواند به خلاص شدن از شر مشکل خشکی چشم کمک کند. این را می توان با دو نوع تحقیق مختلف درک کرد. تحقیقات روی آب قلیایی نشان داده است که آب قلیایی دارای اثر آنتی اکسیدانی (از بین بردن رادیکال های آزاد) است. از سوی دیگر، تحقیقات مربوط به خشکی چشم نشان می دهد که مصرف خوراکی آنتی اکسیدان ها می تواند به تسکین خشکی چشم کمک کند. بر این اساس ، می توان فرض کرد که نوشیدن آب قلیایی می تواند در خشکی چشم نیز تا حدودی تسکین دهنده باشد.

کیست تخمدان را درمان می کند

آب قلیایی همچنین می تواند در مشکل کیست تخمدان مفید باشد. این امر با تحقیقات مربوط به کاهش قلیایی آب تأیید می شود. تحقیقات نشان می دهد که قلیایی با بهبود سندرم تخمدان پلی کیستیک ، هورمون های آب ، متابولیسم و ​​ایمنی را کاهش می دهد.

برای پوست مفید است

فواید آب قلیایی برای پوستاستفاده از آب قلیایی نیز می تواند به محافظت از پوست کمک کند. این مورد در تحقیقات مربوط به آب یونیزه قلیایی مورد توجه قرار گرفته است. تحقیقات نشان داده است که آب قلیایی دارای خواص آنتی اکسیدانی (ضد رادیکال های آزاد) و ضد پیری است که می تواند از اثرات پیری بر روی پوست جلوگیری کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که استحمام با آب قلیایی می تواند از پوست در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. بر این اساس ، می توان گفت که آب قلیایی نیز می تواند برای پوست مفید باشد.

موها را سالم نگه دارید

از مزایای نوشیدن آب قلیایی می توان به حفظ سلامت مو اشاره کرد. تحقیقات اشاره می کنند که آب آشامیدنی قلیایی، عناصری مانند کلسیم، استرانسیوم، مولیبدن، آهن و سلنیوم را در بدن پر می کند. این مواد معدنی موجود در آب قلیایی می تواند تأثیرات مثبتی در حفظ سلامت موها نشان دهد.

معایب نوشیدن آب قلیایی

همانطور که در این مقاله خواندیم، فواید و مضرات آب قلیایی شامل جنبه های متفاوتی است که البته فواید آن بیشتر از مضرات آن می باشد. اما در هرصورت آب قلیایی باعث افزایش اثر قلیایی در بدن می شود که از جهات مختلف برای سلامتی مفید است. اما استفاده بیش از حد از آب قلیایی می تواند برای سلامتی مضر باشد. عوارض جانبی زیر را می توان به دلیل وجود قلیایی بیشتر در بدن مشاهده کرد.

احساس سوزن سوزن شدن در صورت ، دست ها و پاها

حالت گیجی

لرزش دست

گرفتگی عضلات طولانی مدت

احساس سرگیجه

فشار عضلات

تجربه استفراغ و حالت تهوع

 

 

فیلتر قلیایی چیست؟

همان طور که می دانید آب با گذر از دستگاه های تصفیه آب تمام املاح مفید و مضر را به فیلتر ها می دهد و آب خارج شده آبی بی ضرر و در عین حال کم خاصیت است. البته مصرف آب کم خاصیت بهتر از ورود هزاران عوال بیماری زا به بدن است و ین در نهایت به نفع شماست. اما متخصصان به این فکر افتادند که چگونه می تواند به آب خاصیت های مثبت بدهند تا برای بدن مفید باشد. یکی از فیلترهای موجود در دستگاه تصفیه آب فیلتر قلیایی نام دارد که آب را قلیایی می کند. همان گونه که در بالا اشاره کردیم آب قلیایی خاصیت های بسیار فراوانی دارد و فیلتر قلیایی به خوبی می تواند این خاصیت را به آب بدهد.

نصب و تعویض فیلتر قلیایی

زمانن تعویض فیلتر قلیایی بین 12 تا 16 ماه می باشد. در صورتی که نیاز به نصب و یا تعویض فیلتر قلیایی دستگاه تصفیه آب خانگی خود دارید می توانید از آبینه کمک بگیرید. آبینه با دارا بودن بهترین فیلترهای موجود در بازار فیلتر دستگاه شما را تعویض می کند و در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد.

بهترین آب قلیایی را از کجا تهیه کنیم؟

بهترین آب قلیایی تلاش کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی را درباره فواید و مضرات آب قلیایی به شما عزیزان ارائه دهیم. همان طور که گفتیم آب چاه خاصیت قلیایی دارد اما آب چاه را نمی توان به راحتی تهیه کرد و نمی توان از سلامت آن نیز مطمئن بود. شما می توانید با استفاده از دستگاه فیلتر آب علاوه بر تصفیه آب، آب خود را قلیایی کنید و از مزایای بیشمار آن بهره مند شوید. به همین منظور برای خرید انواع دستگاه تصفیه آب با مجموعه آبینه تماس بگیرید.

  021-44741638

  021-44704559

  0912-7122764

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هفده =