مقالات

مراحل تصفیه آب خانگی چیست؟

مراحل تصفیه آب خانگی

مراحل تصفیه آب شامل مجموع فعالیت های فیلترها و بخش های مختلف دستگاه می باشد. تا آب که حاوی ناخالصی است را به خوبی تصفیه و قابل مصرف کند. همان طور که می دانید، آب ماده ای با ارزش که موجب بقای همه موجودات و انسان ها است. با توجه به اینکه میزان قابل توجهی از منابع آبی، شور و غیر قابل آشامیدن هستند، باید آن را تصفیه و پس از این فرآیند استفاده نمود. به همین علت عمل تصفیه بسیار مهم می باشد. اما به خاطر وجود مواد مختلف در آب، در تصفیه های شهری این مواد مضر اضفی به طور کامل از بین نمی روند. به همن دلیل استفاده از انواع دستگاه های تصفیه آب در این امر بسیار حائز اهمیت می باشند. در این مقاله میخواهیم نحوه عملکرد این دستگاه ها را به شما نشان دهیم. که چطور عمل تصفیه را اینقدر با کیفیت انجام می دهند.

پیشنهاد خرید

دستگاه تصفیه آب شش مرحله جنرال مدل لوکس

11,800,000 تومان11,500,000 تومانخرید کنید

دستگاه های تصفیه آب، راهی برای تصفیه خانگی

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، امروزه استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی بسیار با اهمیت است. چرا که وجود مواد اضافی و حتی مضر در آب های لوله کشی شهری اثبات شده است. همچنین به دلیل استفاده از آب در طول روز، افراد باید نسبت به تصفیه اصولی و صحیح آن اقدام کنند. در همین راستا دستگاه های مختلفی در بازار برای این کار وجود دارند. این دستگاه ها توسط سازنده های مختلف و با ویژگی های متعددی وجود دارند. که نوع تصفیه، برند و تعداد فیلترها از جمله تفاوت های آن ها است. باید به این نکته توجه کنید که پس از مشورت کردن با افراد متخصص در این زمینه نسبت به خرید دستگاه موردنظر خود اقدام کنید. چرا که با توجه فشار آب، آب منطقه، میزان آب مصرفی و… باید دستگاه مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

ویژگی های دستگاه تصفیه خانگی

این دستگاه ها دارای ویژگی های مختلفی هستند که می توانند سبب سلامت افراد و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف  شوند. در یک دستگاه تصفیه آب از روش اسمز معکوس، اولترا فیلتراسیون، اشعه ماورا بنفش و … برای تصفیه استفاده می شود. که در بین آن ها روش اسمز معکوس از بهترین روش ها در مراحل تصفیه آب می باشد. همچنین نوع و تعداد فیلترهای کار شده در دستگاه نیز عملی مهم در کیفیت آب می باشد. همچنین باید دقت کنید که همه قطعات جانبی نیز با کیفیت و اصلی باشند تا آب خروجی بهتری داشته باشید. در ادامه به تعدادی از مزیت های استفاده از دستگاه های خانگی اشاره می کنیم.

  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف از طریق آب مثل انگل، سرطان و…
  • سلامتی و شادابی پوست و مو
  • از لحاظ اقتصادی بسیار مناسب و به صرفه
  • افزایش راندمان سیستم بدن
  • مناسب در زمان بارداری برای سلامت مادر و نوزاد

مراحل تصفیه آب خانگی

انواع فیلتر در مراحل تصفیه آب

فیلترها یکی از مهم ترین قسمت ها و قطعات جانبی دستگاه های تصفیه هستند. چرا که این قطعات وظیفه تصفیه را بر عهده دارند. فیلترها دارای ویژگی های مختلف و نقش مهمی در کیفیت آب خروجی از دستگاه دارند. لازم به یادآوری است که هر یک از این فیلترها باید در مدت زمان مشخصی تعویض شوند. تا فرآیند تصفیه برای همیشه با کیفیت باشد. در صورت عدم تعویض به موقع فیلترها علاوه بر اینکه دستگاه شما ممکن است آسیب ببیند، می تواند موجب خروج آب آلوده نیز از دستگاه شود. پس حتما پس از خرید دستگاه، از فروشندگان زمان تعویض فیلترها را بپرسید. در ادامه به نحوه عملکرد هر یک از فیلترها می پردازیم.

فیلتر الیافی

این فیلتر ذرات را تا اندازه 5 میکرون در آب فیلتر می کند. این مواد شامل گل و لای، شن و ماسه و … می شود. این فیلتر از الیاف پلی پروپیلن خالص تشکیل شده است. هرچه تراکم این الیاف بیشتر باشد، آب خروجی از دستگاه نیز از کیفیت بالاتری برخوردار است. دقت کنید که در زمان مناسب نسبت به تعویض آن اقدام کنید. چرا که این فیلتر با شستشو تمیز و عملکردش بهبود پیدا نخواهد کرد.

کربن فعال

کربن فعال دارای تخلخل، جذب قوی ناخالصی ها و گازها می باشد. این فیلتر همه موجودات و آلودگی ها را به خود جذب می کند. فرآیند تصفیه در این فیلتر اینگونه است که ذرات از فاز مایع به جامد منتقل می شوند. همین طور این فیلتر بوی ناخوشایند و طعم بد آب را نیز از بین می برد. تا آب به سطح قابل آشامیدن و زلال برسد. از همین رو نقش این فیلتر بسیار تعیین کننده و مهم می باشد.

الیافی یک میکرون

نحوه کارکرد و نوع این فیلتر به مانند فیلتر مرحله اول است. تنها تفاوت این دو این است که فیلتر الیافی یک میکرون قادر است املاح و آلاینده ها را تا یک میکرون نیز حذف نماید. همین طور سرب و هرگونه مواد مضر و اضافی در آب را نیز می تواند حذف نماید. این فیلتر مکمل فیلترهای مراحل یک و دو است. دمای آب نباید بیشتر از 45 درجه باشد. چرا که می تواند به آن آسیب وارد کند. همچنین با تغییر رنگ آن و پس از مشورت با افراد متخصص حتما نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

ممبران

 

نقش ممبران در مراحل تصفیه آبمراحل تصفیه آب در این فیلتر اینگونه است که با ایجاد فشاری بیش از فشار اسمزی، به مولکول های آب اجازه عبور می دهد. اما دیگر مواد همچون نمک، سرب و … نمی توانند عبور کنند. این روش در واقع همان اسمز معکوس است که کارآمد ترین روش برای حذف نمک از آب می باشد. عمر این فیلتر به میزان دمای آب، فشار آب، PH و… وابسته است.

فیلتر پست کربن

پست کربن یا همان اینلاین (خطی) بیکی دیگر از فیلترهای موجود در دستگاه های تصفیه آب است. فیلتر فعال آن از پوست نارگیل سخته شده است. ویژگی گیاهی بودن آن از واکنش شیمیایی با آب و ایجاد خطر جلوگیری می کند. تفاوت این فیلتر با نوع دوم این است که از فیلتر دوم به عنوان پیش تصفیه استفاده می کنند. اما این فیلتر به عنوان تصفیه نهایی در دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. دیگر ویژگی آن نیز سبب بهبود طعم و رنگ آب می شود.

فیلتر مینرال

 

نقش مینرال در مراحل تصفیه آبفیلترهای مینرال از جمله مهم ترین فیلترها در مراحل تصفیه آب هستند. این فیلتر را به نام فیلتر مواد معدنی نیز می شناسند. چرا که ممکن است حین تصفیه، برخی از املاح و مواد معدنی نیز فیلتر شوند. در این مرحله به دلیل وجود سنگ های مختلف در آن، همچون پتاسیم، کلسیم و … تمامی مواد معدنی به آب باز میگردند. تا آبی زلال و سرشار از مواد معدنی داشته باشیم. وجود این فیلتر در دستگاه ها می تواند تضمین کننده سلامت و بهبود راندمان بدن ما نیز باشد. از همین رو سعی کنید از دستگاهی استفاده کنید که دارای فیلتر است. گرچه پیش از خرید حتما با افراد متخصص مشورت کنید تا دستگاهی متناسب با نیازتان خریداری نمایید.

فیلتر قلیایی

از این فیلترها برای برای تنظیم PH آب استفاده می شود. در برخی از مناطق آب حالت اسیدی دارد، که این حالت باعث آسیب به بدن انسان می شود. فیلتر قلیایی حالت اسیدی را کاهش و PH آب را نیز تنظیم می کند.

اهمیت فیلترها و قطعات جانبی در مراحل تصفیه آب

همان طور که اشاره کردیم، فیلترهای یک دستگاه نقش مهمی را در فرآیند تصفیه آب ایفا می کنند. بسته به نوع دستگاه تعداد و نوع فیلتر مشخص می شود. همچنین روش تصفیه نیز متناسب با نوع دستگاه انجام می شود. که عمدتا در دستگاه های تصفیه آب از روش اسمز معکوس استفاده می شود که اتفاقا جزو بهترین روش ها نیز می باشد. در کنار این موارد نباید از قطعات جانبی نیز غافل شد. از شلنگ ها گرفته تا شیربرداشت همگی باید اصلی باشند و به درستی نیز نصب گردند. از همین رو بهتر است که از افراد متخصص برای نصب دستگاه تصفیه آب خود بهره ببرید.

خرید دستگاه با بهترین مراحل تصفیه آب

همان طور که در این مقاله گفتیم، امروزه بهترین روش برای مصرف آب سالم، استفاده از دستگاه های تصفیه آب می باشد. این دستگاه ها با بهره بردن از فیلترهای گوناگون آب را به خوبی تصفیه و از هرگونه مواد مضر تمیز می کنند. مجموعه آبینه عرضه کننده بهترین دستگاه ها در سراسر کشور می باشد. که با ارائه انواع خدمات در تلاش برای جلب رضایت مشتریان خود می باشد. شما عزیزان می توانید برای اطلاعات بیشتر و تهیه این دستگاه ها با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

  021-44741638

  021-44704559

  0912-7122764

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *